Tyranids

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt

Re: Tyranids, nya codexet

Inlägg av Mutt »

Jag gissar på 3 tervigons och en drös spawnade termagaunts?

Halvar

Inlägg av Halvar »

egge skrev:
en ful grej jag märkt är att det lönar sig som fan att köpa +komp i form av rippers, +3komp för 50pts som kan sitta med 3+/2+ cover och fika vid objektiven.
Fick ihop en lista med 5st t6 6w monster + 6 hive guards (dvs 42st t6 wounds) och kom undan med 43 komp.
Vad hade den för saker som faktiskt kan ta objektiv? TRor inte den listan skulle klara sig så bra på LinCon så det förtjänar nog sin komp. Som Hansson skrev.
troligtvis tervigons som bajsar termagaunts. man behöver juh inte ta catalyst bara för att man kan.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

hansson skrev: Swarms får inte hålla objektiv.
De behöver inte hålla, bara contesta. Kan posta hela listan och mina tankar på armélistor sektionen för de som vill se den.
Poängen var inte att få en bedömning av er här på listan som ni inte ens sett, utan att Hive Guards och Monster som är bland de mest hårt kompade sakerna i listan klarar sig genom kompen för att man köper +komp i form av rippers.

Då kan man tex spendera 100pts för +6 komp och ta med de där 2 catalyst man gärna ville ha i sin lista.
Rippers kan sitta i nån skog och göra go to ground om något nu skulle vilja skjuta på dem, 2+ cover mot allt long range
och om någon nu vill elda ihjäl kräken så tack för att ni åker fram och slösar firepower på dem och inget viktigt.

Troop slots brukar man ändå ha minst 2 lediga så de tar inte upp någon plats i armén.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Släpp sargen och kom in i matchen!

Upp till bevis eller va tyst!

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

speedfreek skrev:Släpp sargen och kom in i matchen!

Upp till bevis eller va tyst!
Har spelat på gothcon då det gick skit (väldigt mycket pga min missbedömning av min egen komp) och på LBK turneringen med lincon-komp/missions då det gick ganska bra, spelar i regel minst en match i veckan mot kompisar och jag kan gärna spela mot dig eller någon annan över vassal eller irl om det inte är alltför långt bort. Älskar spelet och jag vill att det ska vara rättvist därför vill jag vara med och diskutera kompen för att få den rättvis.

Antar att du är full och skriver massa saker du inte är medveten om hur dåligt genomtänkta de är så no offence taken :P
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Pär, full kvart över tre på valborg? Icke!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

HeadWar skrev:Pär, full kvart över tre på valborg? Icke!
Kvart över tre en vanlig vardag däremot :P
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Så länge man spelar "i verkligheten" och inte bara bor på något obskyrt forum, så har jag inga klagomål.

Och när det gäller grisiga listor till LinCon så tror jag tyvärr att min är något snäpp värre med ungefär samma komp...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag kan inte så mycket om Tyranids, men, din swarmlista enligt min bedömning, suger.
Men jag förstår din poäng och håller med om att det borde finnas en cap på + kompen på rippers. Typ, + 9 i komp som tak eller liknande.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

egge

Inlägg av egge »

Jag tror det räcker med att sätta +1 per tre baser på ripper swarms.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar