Haha, tackar ödmjukast. Jag lovar att säga till ifall så inträffar. Och att inte hålla dig på halster vid nästa frukost.Leffegnu skrev:Tidsbrist är icke godkänt urskuldande när det handlar om en sofistikerad inramning på en mycket känslig verksamhet, som Percy Nilegård skulle ha sagt =)
Härligt levande och rolig läsning!
Ni borde börja skriva böcker Nurlge
En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Basing basing...
Har saknar tid och lust nu under semestern men nu föll andan på. Så plockade fram ett par baser som behövde jobbas med.

Har saknar tid och lust nu under semestern men nu föll andan på. Så plockade fram ett par baser som behövde jobbas med.

Hmmmm, är det baser från Secret Weapons tro? :)
Stora baser är det också. Har herrn 4 knektar till på gång eller? :D
Stora baser är det också. Har herrn 4 knektar till på gång eller? :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
Jajemen, skarpögt värreLeffegnu skrev:Hmmmm, är det baser från Secret Weapons tro?
Stora baser är det också. Har herrn 4 knektar till på gång eller?
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
Mera basmålning - tjoho!
Jag jobbar vidare med baserna.
Den basala målningen. Basen för målning. Bas för det målade. Det basen målas för.
Ok, jag ska sluta nu.

Det kraschade nånting som dreadknighten kommer stå på tänkte jag först måla i det mest uppenbara - stål som sen slits, rostas och bränns. Men sen tänkte jag att det kan ju vara kul med en färg som matchar nånting jag vill döda och som matchar nånting kätterskt. Så kom fram till rött! Kan vara orcher. Kan vara kaos. Kan vara jävligt toksprängd.

Bara på kul testade jag att köra röd wash, istället för att måla och sen varva med andra washer. Sen drybrush med rost, svart, Vallejo smoke etc.
Tänkte jag ska testa battle damage-tekniker på denna, eftersom jag målar mina modeller skinande blanka och välputsade utan rost, smuts och repor.

En äkta hobbyist har små sprutdoserare för att kunna blanda och pytsa ut realistic water när man väl blandat det med washen. Och för att injicera resin i blodet.
Ps. Vill du höra ett halvsexigt skämt? D3
ds.
Jag jobbar vidare med baserna.
Den basala målningen. Basen för målning. Bas för det målade. Det basen målas för.
Ok, jag ska sluta nu.

Det kraschade nånting som dreadknighten kommer stå på tänkte jag först måla i det mest uppenbara - stål som sen slits, rostas och bränns. Men sen tänkte jag att det kan ju vara kul med en färg som matchar nånting jag vill döda och som matchar nånting kätterskt. Så kom fram till rött! Kan vara orcher. Kan vara kaos. Kan vara jävligt toksprängd.

Bara på kul testade jag att köra röd wash, istället för att måla och sen varva med andra washer. Sen drybrush med rost, svart, Vallejo smoke etc.
Tänkte jag ska testa battle damage-tekniker på denna, eftersom jag målar mina modeller skinande blanka och välputsade utan rost, smuts och repor.

En äkta hobbyist har små sprutdoserare för att kunna blanda och pytsa ut realistic water när man väl blandat det med washen. Och för att injicera resin i blodet.
Ps. Vill du höra ett halvsexigt skämt? D3
-
Elevatorlake
Snygga baser och ska bli kul att se ännu mer vädringsexperiment 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
Tackar. Fast några underverk blir det nog tyvärr inte. Jag är illgrön på detta.Elevatorlake skrev:Snygga baser och ska bli kul att se ännu mer vädringsexperiment

Edge highlight drybrush, köttat på lite revor, lekt med svamp-pinnar & ärg-washen. Vette fan var man går från detta..
-
Elevatorlake
Beror på vart du vill med det men när jag är lite tveksam brukar jag alltid washa lite för säkerhets skull 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
+1Elevatorlake skrev:Beror på vart du vill med det men när jag är lite tveksam brukar jag alltid washa lite för säkerhets skull
Om du vill ha mer "naturlig känsla" på marken är MIG-pulver da shit. Kanske lite löv? Björkfrön finns i mängd såhär års och funkar perfekt. Annars är det alldeles utmärkt as is.
Elevatorlake skrev:Beror på vart du vill med det men när jag är lite tveksam brukar jag alltid washa lite för säkerhets skull
Bra tips! Kör på båda!Ismeno skrev: +1
Om du vill ha mer "naturlig känsla" på marken är MIG-pulver da shit. Kanske lite löv? Björkfrön finns i mängd såhär års och funkar perfekt. Annars är det alldeles utmärkt as is.
Samt när du säger washer kommer jag att tänka på att washa fram upphettad metall. Det borde ju finnas lite sånt också om skiten har smällt.
Tackar tackar