Det du kan göra är att köra olika washer på olika delar av "jorden" på basen för att simulera nyansskillnader i jorden som finns naturligt. Om du kör gwfärger kan du köra nuln oil, agrax och seraphim på olika delar av basen, även blanda här och där så blir det bara ännu fler nyanserNurgle skrev:Elevatorlake skrev:Beror på vart du vill med det men när jag är lite tveksam brukar jag alltid washa lite för säkerhets skullBra tips! Kör på båda!Ismeno skrev: +1
Om du vill ha mer "naturlig känsla" på marken är MIG-pulver da shit. Kanske lite löv? Björkfrön finns i mängd såhär års och funkar perfekt. Annars är det alldeles utmärkt as is.
Samt när du säger washer kommer jag att tänka på att washa fram upphettad metall. Det borde ju finnas lite sånt också om skiten har smällt.
Tackar tackar
Vill du måla något som utbränt kan du köra tung drybrush med mattsvart eller svart blandat med svart vädringspulver (så att det blir matt) runt kanterna och sedan en tunnare drybrush med ljusgrått/vitt precis på kanterna.
Vill du simulera våt eller fuktig jord kan du måla de nedersta delarna mörkbruna och sedan succesivt ljusare längre upp. Sedan använder du olika varnish med den glansigaste längst ned och sedan gradvis mindre och mindre glans för att ge intrycket av fuktig och våt jord. Det behöver inte nödvändigtvis vara vattenpölar som du redan gjort med annan färg på vattnet utan typ i spår efter stridsvagnar eller andra avtryck där det samlas vatten och fukt utan att det för den delen blir riktiga pölar. Det här steget är bäst att göra efter att du lagt din varnish på hela basen eftersom effekten annars försvinner när du gör det