En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Snygga baser!
Ouch, ja det verkar som varje större projekt kräver ett blodsoffer, jag har spillt blod över både mina orker och diverse terrängbyggen, och igår fick min triarch stalker sitt blodsdop - dock inte så illa som ditt. Hoppas det inte är allt för allvarligt och att det inte håller dig borta från hobbyn för länge!
Ouch, ja det verkar som varje större projekt kräver ett blodsoffer, jag har spillt blod över både mina orker och diverse terrängbyggen, och igår fick min triarch stalker sitt blodsdop - dock inte så illa som ditt. Hoppas det inte är allt för allvarligt och att det inte håller dig borta från hobbyn för länge!
- NilssonHarHund
En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme
Aj! Blir det många stygn?
Tack alla! Det gick bra. Hade inte skurit av något vitalt så sex stygn och åtta timmar senare var jag hemma igen. Det blir nog svårt att göra hobby kommande veckan eller så men troligen inte värre än så.
@Elrvatorlake - de var rätt blasé på akuten, lördagkväll och allt. De frågade om jag skurit av den, kollade såret och slängde in mig i väntrummet. När doktorn väl kom sydde hon ihop mig mellan akutlarm. Så fick inte riktigt tillfälle att utveckla min historia.
Verkar som ni skriver att hobbyknivar ska få sin beskärda del av blod. Och att jag nu kan sälla mig till skaran av mer erfarna hobbyister med rejäla blodviten och sjukhusbesök. All sann konst kräver lidande säger de ju
@Elrvatorlake - de var rätt blasé på akuten, lördagkväll och allt. De frågade om jag skurit av den, kollade såret och slängde in mig i väntrummet. När doktorn väl kom sydde hon ihop mig mellan akutlarm. Så fick inte riktigt tillfälle att utveckla min historia.
Verkar som ni skriver att hobbyknivar ska få sin beskärda del av blod. Och att jag nu kan sälla mig till skaran av mer erfarna hobbyister med rejäla blodviten och sjukhusbesök. All sann konst kräver lidande säger de ju
-
Elevatorlake
Van goghs öra och nurgles tummeNurgle skrev:Tack alla! Det gick bra. Hade inte skurit av något vitalt så sex stygn och åtta timmar senare var jag hemma igen. Det blir nog svårt att göra hobby kommande veckan eller så men troligen inte värre än så.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Oj vad jag skurit mig på kniven genom åren. Värsta minnena är roligt nog med mina Chaos Warriors där jag i princip hade plåster på tummen konstant när jag byggde alla dem.
Baserna blev riktigt fräscha. Är framförallt intresserad av hur du byggt dem? Så kanske man kan härma lite.
Jag kör ju lazy mans method med Sector Imperialis och Astrogranit.
Baserna blev riktigt fräscha. Är framförallt intresserad av hur du byggt dem? Så kanske man kan härma lite.
@Elevatorlake - haha, precis så
@Asphyxate:
En farlig, farlig hobby detta
Tackar! Då kommer du glädjas av att jag köpt baserna färdiga. Secret weapons, som har ruggigt häftiga baser. Enda nackdelen är att jag inte hittat dem här i Sverige. Frakt och tull från USA gör baserna nästan lika dyra som modellerna de är gjorda för.
@Asphyxate:
Tackar! Då kommer du glädjas av att jag köpt baserna färdiga. Secret weapons, som har ruggigt häftiga baser. Enda nackdelen är att jag inte hittat dem här i Sverige. Frakt och tull från USA gör baserna nästan lika dyra som modellerna de är gjorda för.
-
Elevatorlake
Jag vet inte om det blir så mycket billigare men de finns på wayland också där jag har köpt mina. Köp bara baser som finns i lager. Jag beställde några baser med status "Restocking expected soon, available to order" i slutet av maj och de levererades i mitten av augusti...Nurgle skrev:@Elevatorlake - haha, precis så![]()
@Asphyxate:
Grymt fina baser i vilket fall som helst!
Wayland blir mycket billigare! Allt från USA åker jag ständigt på tull för, vilket adderar 30-40% på priset. Bra spaning!
Toppen, ska kolla in dem då!
Nu har jag ju Sector tema på alla Ultramarines men nåt därifrån lär ju kunna passa. Antar att de är samma storlek/höjd som GW baserna? 
-
Elevatorlake
De finns i olika storlekar (25mm, 32mm, 40mm etc.) så de ska vara samma. Vill du samma raka sluttande kanter som GW kör med så är det "beveled" du vill ha. De andra har runda kanter som typ warmachine har (tror jag det är).Asphyxate skrev:Toppen, ska kolla in dem då!Nu har jag ju Sector tema på alla Ultramarines men nåt därifrån lär ju kunna passa. Antar att de är samma storlek/höjd som GW baserna?
Höjden tror är samma men det är skillnad från bas till bas också.
Det borde finnas åtminstone någon serie som ser ut som GWs sectorer.
Utbudet hos wayland är inte jättestort så kolla på secret weapons egen hemsida också så får du se alla som finns. Är de nog snygga kan det vara värt väntan och det högre priset
Finns även speciella ultramarinebaser