Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Restriktioner till TTT - TOK Team Tournament 2017
Har jag förstått rätt att Chaos bara får använda Index Chaos och nya Nurgle boken, men inte den nya CSM codexen? Jag frågar det det har i alla andra fall förtydligats med "- (Egna boken skall användas)"
Blod för blodgunde.
Miss av oss fixar det.Fjollper skrev:Har jag förstått rätt att Chaos bara får använda Index Chaos och nya Nurgle boken, men inte den nya CSM codexen? Jag frågar det det har i alla andra fall förtydligats med "- (Egna boken skall användas)"
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Flygmaskin
Är det intended inga guda-keyword är med? Tzeentch, nurgle osv.
Är intentionen att inte kunna spela mono-gud csm/cd?
Människomat, till exempel spannmål.
Vi är inte ute efter att stoppa det, men det blir en effekt av restriktionerna och vi vill undvika undantag från reglerna.Flygmaskin skrev:Är det intended inga guda-keyword är med? Tzeentch, nurgle osv.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hur kommer det sig att ni väljer att inte använda chapter approved förändringarna?
I mina ögon verkar det rimligt att anamma det så snabbt som möjligt då det ändå lär bli en del av turneringstandarden när det släpps.
Erat arr=era regler så klart. Bara nyfiken på hur ni tänker.
I mina ögon verkar det rimligt att anamma det så snabbt som möjligt då det ändå lär bli en del av turneringstandarden när det släpps.
Erat arr=era regler så klart. Bara nyfiken på hur ni tänker.
får man spela en arme som innehåller space marines, space wolves och dark angels genom att använda astartes keywordet?
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
Nope.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
så inte heller Gsc/nidz antar jag? el cadia/militarum?
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
-
Flygmaskin
Ok! Tack för svar.Hylander skrev:Vi är inte ute efter att stoppa det, men det blir en effekt av restriktionerna och vi vill undvika undantag från reglerna.Flygmaskin skrev:Är det intended inga guda-keyword är med? Tzeentch, nurgle osv.
Människomat, till exempel spannmål.
-
Michael Carl
Det var inte vår tanke att man skulle kunna göra det, skall förtydliga texten.Enochia skrev:får man spela en arme som innehåller space marines, space wolves och dark angels genom att använda astartes keywordet?