Captains Corner
Re: Captains Corner
Krackeleringen är riktigt häftig!!
Får du problem med drybrushen? De få gånger jag använt med utav agrellan. Så tycker jag mig min as att en hel del flagor rätt ramlade av?
Förseglar du dem sen eller?
Än en gång, sjukt snyggt!!!
Även extremt imponerande med en plog som hållt på såhär länge.
Får du problem med drybrushen? De få gånger jag använt med utav agrellan. Så tycker jag mig min as att en hel del flagor rätt ramlade av?
Än en gång, sjukt snyggt!!!
Även extremt imponerande med en plog som hållt på såhär länge.
Tack alla!
På de här modellerna målade jag det ovanpå primern och sedan fick det torka 24h innan jag drybrushade, och då lossnade inget alls.

Faktiskt inte.. första gången jag använde Agrellan, precis när den släpptes, så flagade det hejvilt.Nordheim skrev:Får du problem med drybrushen? De få gånger jag använt med utav agrellan. Så tycker jag mig min as att en hel del flagor rätt ramlade av?
På de här modellerna målade jag det ovanpå primern och sedan fick det torka 24h innan jag drybrushade, och då lossnade inget alls.

Captain Warrior snart klar!
En del små detaljer kvar att fixa och städa, sen mer fix med basen, men inte långt kvar tror jag!
Något mörk bild, jag skyller på mobilkameran.

En del små detaljer kvar att fixa och städa, sen mer fix med basen, men inte långt kvar tror jag!
Något mörk bild, jag skyller på mobilkameran.

Tackar!Ismeno skrev:Excellent!
Rule of Cool trumfar allt, den här vapencombon finns inte i reglerna just nu men det gör inget, målet var att måla upp en warrior som ser riktigt häftig och elak ut!

Sprickorna med aegrellan earth blev riktigt, riktigt bra. Passar verkligen med temat i övrigt. Skön känsla när en liten detalj faller på plats och gör så stor skillnad - grattis 
Tackar! Du har så rätt! Liten detalj, men jag känner att jag skuttade upp en nivå på mitt färgschema. Nu kan jag inte gå tillbaka till utan sprickor!Nurgle skrev:Sprickorna med aegrellan earth blev riktigt, riktigt bra. Passar verkligen med temat i övrigt. Skön känsla när en liten detalj faller på plats och gör så stor skillnad - grattis
Stort tack för det!Jesper77 skrev:Sinnesjukt snyggt!
Kanske blir modellerna något tydligare med vitt bakom, men kameran tyckte det vita var jobbigt och bländade faktiskt av till att göra mörkare bilder när bakgrunden blev ljusare.. lite justeringar, nu tror jag att färgerna stämmer bra med de verkliga!
Dagens modeller (#dadjokesrules) blev lite blandat ut samligen, både stora & små gröna tyranider och jordiga & vithyade kultister samt en stor lila tank!
Min spontana känsla är att det blir bra så här, vädigt GWish med vit bakgrund!

- NilssonHarHund
Har du hunnit testa nya codexet?