40k på TumBacon info
Re: 40k på TumBacon förhandsinfo/intresseanmälan
Jag funderar lite på model counten också. 150 modeller känns fortfarande väldigt högt. Annat spelsystem men min horde Empire lista med enbart billiga enheter har 164 modeller och får nästan plats där som exempel. Blir fortfarande väldigt mycket conscripts om man vill det. Något jag tycker är värt att ponera är att sätta 100 modeller som restriktion, ska man då ha massa conscripts så blir det ju tufft att få in mycket annat och då nerfas listorna från AM/IG som är mest obalanserade i nuläget. 100 modeller är fortfarande väldigt mycket i en lista på 1750 tycker jag och då försöker man ju verkligen få in kroppar.
Sen funderar jag fortfarande på 4 detachar. Tycker själv 3 ger en bra balans där man inte bara kan ta vad man vill i en Auxilary utan faktiskt kanske måste ta lite troops och sånt. Vore kul att höra anledningen till det mest.
Max 4 av samma dataslate är jättebra tycker jag.
Antar att det blir en "closing" regelmässigt 1 månad innan turneringen när det kommer till codexsläpp och faqs?
Sen funderar jag fortfarande på 4 detachar. Tycker själv 3 ger en bra balans där man inte bara kan ta vad man vill i en Auxilary utan faktiskt kanske måste ta lite troops och sånt. Vore kul att höra anledningen till det mest.
Max 4 av samma dataslate är jättebra tycker jag.
Antar att det blir en "closing" regelmässigt 1 månad innan turneringen när det kommer till codexsläpp och faqs?
Kul att intresset är så högt!
1750 är valt just av den anledning som vissa redan skrivit; matcher i 8th tar minst lika lång tid som samma poäng i 7th. I alla fall i dagsläget, kanske att folk blir snabbare med tiden.
Ja, vi kommer sätta en deadline för när sista codex är tillåtet, kommer antagligen att vara runt 2 veckor innan listinskick.
Tyvärr så krockar detta med Rauk'n'Rumble, men vi är slutna till konventet som helhet, så det finns inte så mycket mer vi kan göra åt det.
Tanken med 4 detachments, max 4 av varje dataslate och max 150 modeller är egentligen bara att ta bort det värsta. Hårda arméer kommer igenom dessa restriktioner, det är jag väl medveten om.
En restriktion som jag missade att skriva upp som vi diskuterat innan var att inte tillåta Imperium och Chaos som Faction-keywords, vad tycker folk om det?
1750 är valt just av den anledning som vissa redan skrivit; matcher i 8th tar minst lika lång tid som samma poäng i 7th. I alla fall i dagsläget, kanske att folk blir snabbare med tiden.
Ja, vi kommer sätta en deadline för när sista codex är tillåtet, kommer antagligen att vara runt 2 veckor innan listinskick.
Tyvärr så krockar detta med Rauk'n'Rumble, men vi är slutna till konventet som helhet, så det finns inte så mycket mer vi kan göra åt det.
Tanken med 4 detachments, max 4 av varje dataslate och max 150 modeller är egentligen bara att ta bort det värsta. Hårda arméer kommer igenom dessa restriktioner, det är jag väl medveten om.
En restriktion som jag missade att skriva upp som vi diskuterat innan var att inte tillåta Imperium och Chaos som Faction-keywords, vad tycker folk om det?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Karl-Johan Walander anmäler sig 
Jag tycker att den restriktionen inte spelar stor roll i det hela. Det är nästan helt frisläppt som det är... Och de flesta blandar nog inte så mycket ändå. Astra kommer ta hem det hela oavsettKatarsis skrev:
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
benmannen skrev:Jag tycker att den restriktionen inte spelar stor roll i det hela. Det är nästan helt frisläppt som det är... Och de flesta blandar nog inte så mycket ändå. Astra kommer ta hem det hela oavsettKatarsis skrev:
Får se till att målning och hobby har större inverkan på poängen. Fullt målad highlightad armé värt en fyll vinst medans en icke squadmarkad dippad IG armé inte får extra poäng
Tack för bra förklaringar. På detachments tycker jag fortfarande 3 vore bäst så man inte kan osta in för mycket i auxilaries eller supreme commands. Men resten är nice. 1750 är jag helt ok med, har redan snickrat ihop en lista som kändes fin. Bara 1 unit att måla också!Katarsis skrev:Kul att intresset är så högt!
Jag gillar den andra restriktionen, får bort mycket av de konstiga byggena som Guilliman och Conscripts, Gille med Knights etc då. Samt assassin spam vilket tydligen ska vara rätt hett också. Tycker även det kan vara nice att slippa se Guilliman/Celestine i varje Imperium lista. Med Ultras funkar det liksom eftersom dem inte är så galet starka med codex units, men med guard blir det lätt ganska brutet tycker jag. Jag tycker oftast de mest brutna listorna jag mött har tagit nytta av att spela allierat. Folk kan ju lira demoner med heretic astartes genom Nurgle, Khorne etc. keyword också. Tycker detta var den klart bästa restriktionen om jag ska vara helt ärlig, jag har ju en del listor med conscripts och space marines och inser att dem blir ganska brutna. Tror detta löser mycket mer än att restrikta Forge World faktiskt.
Martin Villner vill komma.
Nu ska jag ju ändå inte komma men tycker ni gör helt rätt som kör 1750. Det tar ändå ett jävla tag att spela. Det där snabbspelade 40k där man plöjer 2000p inom 2 h infinner sig ju bara vid tidig wipe.
Thomas Christiansen anmäler sig.
Andreas Eriksson och Patrik Lundqvist vill anmäla sig
Flaming Dolphins