Måste juh ta 40k turnerings oskulden.
40k på TumBacon info
-
dempaattack
Re: 40k på TumBacon förhandsinfo/intresseanmälan
Dennis Ölund anmäler sig.
dempaattack skrev:Dennis Ölund anmäler sig.
Härligt!
- Simpilicious
Simon Gulve anmäler sig!
taggad
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points
-
Mikael Persson
Ja när du säger det så låter det vettigt, tackar för förklaringen!Asphyxate skrev: Tycker det är en icke fråga, självklart funkar alla abilities som vanligt. Du får bara inte bygga en lista som blir battle forged pågrund av att alla har "Imperium" keyword.
-
Marzillius
Simon Selberg skulle vilja vara med. Hur mycket kommer det att kosta tror ni? Jag skulle också vilja se 2000p, det är det som är turneringsstandard i 8th, och det är en schysst och balanserad nivå att spela på tycker jag.
Nej, det var inte tanken. Ser nu att det kanske är otydligt. Förtydligar det i infon.senberg skrev:Får man spela med Forge World saker?
Den fungerar fortfarande. Det är bara som Faction Keyword (alltså när du bygger din Battle-forged-armé runt ett keyword) som Imperium och Chaos inte är tillåtet.Mikael Persson skrev:Om man inte tillåter Imperium keyword, slutar Guillimans Imperium aura att fungera även för honom och alla Ultramarines?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nu undrar vi alla när ni slänger upp riktiga anmälningstråden också!
Jag är mycket intresserad efter förklaringarna från dig Mattias!
Jag är mycket intresserad efter förklaringarna från dig Mattias!
Jag kommer hem från konferens i New Orleans imorgon, så på fredag tänkte jag uppdatera infon lite, slänga upp en riktig anmälningslista, börja ta betalt, osv.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Inledningsvis var jag positiv till att plocka bort <Imperium> och <Chaos> som faction keywords men desto mer jag tänker på det desto sämre blir det (framförallt för Chaos) i relation till andra factions, med eller utan codex. Jag spelar främst Chaos och det känns som om deras nya codex, mer än Codex Space Marine, är konstruerad med tanken att man ska kunna blanda och spela olika legions av Heretic Astartes i sin armé. Ett förslag skulle vara att tillåta olika Heretic Astartes <Legion> och Adeptus Astartes <Chapter> keywords i listorna men att dessa då ska vara i olika detachments. Det skulle även behålla begränsningen att väva in demoner och övrigt imperium i dessa listor, det som jag tror att du/ni egentligen ville komma åt.
/
Jimmy
/
Jimmy
Jag kan förstå ingen imperium keyword. Men chaos borde verkligen få blanda. Känns super weird om CSM inte kan plocka me demoner. IMO.
Och jag är stort för 2k slag. Folk som inte blir klara i tid extrem slow spelar. Tar liksom max 90min att köra 2k. Finns såklart undantag, men då är det dax att lära sig hålla koll på tiden. Hell folk går ju alltid runt å skriker ut när det har gått en timme osv.
Oavsätt så är jag taggad på att köra!
Och jag är stort för 2k slag. Folk som inte blir klara i tid extrem slow spelar. Tar liksom max 90min att köra 2k. Finns såklart undantag, men då är det dax att lära sig hålla koll på tiden. Hell folk går ju alltid runt å skriker ut när det har gått en timme osv.
Oavsätt så är jag taggad på att köra!