Witch Hunters
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Witch Hunters
MM på Razorback är -4 i Wh listan borde uppdateras till -5 såsom i SM.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
Varför ligger St. Celestine på -12? Förtjänar hon verkligen ett så saftigt minus när exempelvis en Avatar ligger på -10 och en Phoenix Lord enbart på -5.
Avatarer kommer inte tillbaka när de dött, har inte Hit and Run, etc...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Celestine är helt sjukt bra, speciellt om det är objective-baserade uppdrag man spelar. Däremot ligger Canonessen på lite för mycket minus och kommer antagligen att sänkas.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag förstår och håller med om att Celestine är väldigt bra, dock anser jag inte att -12 är rätt kompat. Enligt mig borde det snarare ligga på -8 om man i beräkningen tar med poängkostnad, T3, att hon kommer tillbaka på 4+, samt att hon är tvungen att använda faith points för att hålla sig survivable och dessutom tar bort faith points när hon dör första gången.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Celestines regler specificerar att hon, när hon dött, kommer tillbaka på 4+ turen efter att hon läggs i reserves, till skillnad från exempelvis skyleapande swooping hawks som reservas in baserat på vilken runda det är. Dör hon late-game är hon därmed inte garanterad att komma tillbaka, vilket borde vägas in i kompen. Det är självklart att hon ska ha minus för det, men -12 är i min mening på tok för mycket.
- theWatchman
Så om hon dör och inte hinner komma tillbaka så får man alltså VP för henne två gånger? Det verkar ju lite skummt...
Hon räknas enbart som avliden en gång om hon ligger i reserves när spelet slutar.
- theWatchman
Ok, det verkar ju vara en lämplig specialregel för henne.McGordon skrev:Hon räknas enbart som avliden en gång om hon ligger i reserves när spelet slutar.