Tack! Magneter, så praktiskt. Men så förbenat pilligt.Nurgle skrev:Oh lala! MAGNETO approves! Grymt jobbat.
Så sedan senast har jag blivit klar med mina tre squadar Guardsmen. Nedan följer ett samlande gruppfoto. De har inte varit tråkiga att måla, trots en löpande band princip så är där så mycket variation att det känns som nya modeller varje gång.

Ville ha med en Creed karaktär i armén så jag skapade en egen. Då Creed har två hot-shot pistoler i sin utrustning fick det bli två revolvrar. Ett commisarie inspirerat huvud, avvikande rustning och presto. Detta är din lokala, lätt excentriska motsvarighet till Creed. Inget avancerat men det funkar.

Har börjat med mina tre mortars grupper. Själva granatkastaren tycker jag är lite rolig. Lite småfräck även om jag måste blunda rätt hårt för vissa konstruktionsmissar. Som t.ex. att magasinet med granater av någon anledning ska sticka ut genom skölden så att det kan bli exponerat för skytte. Sedan fattar jag att Anvil återanvänder sina delar så de ska passa alla heavy weapon men det där kanske egentligen är så smart. Har vädrat sköldarna och vapnet ganska hårt. Det där är arbetshästar som tar stryk, inget paradfordon eller liknande. Även hjulen fick en släng av Track Rust pigment. (Färgblobben på vänstra hjulet är borta numera men inte på kortet.)

Egentligen borde man nog hålla en mer avvikande färg på baserna för att det ska "poppa" mer men samtidigt har det också sin charm med smutsiga, jordnära färger. Det blir dessutom svårt att hitta en bra färg som "poppar" utan att se syntetisk ut.