Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves
Jaws skall inte kompas snällare. Den är helt galet bra.
Och om det innebär att man slipper den i kompat... Wohoo!!
Och om det innebär att man slipper den i kompat... Wohoo!!
- theWatchman
Personligen anser jag att jaws är värd i runda slängar -6... senaste LBK touren spelade jag med dubbla jaws, jag fick kasta den en gång på 3 matcher och lyckade då ta ihäl en termos... wohoo!
Men den är konstig och spelförstörande och därav borde den ha en hög med extra minus, kanske -10 eller -15.
Men den är konstig och spelförstörande och därav borde den ha en hög med extra minus, kanske -10 eller -15.
Det är väl just hur efterblivet bra den är mot tau+nids som gör att den borde rankas mer än du upplevde under LBK touren?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Det stora problemet med att kompa JOTWW är väl på grund av hur bra den är väldigt mycket beror på vilket motstånd du möter.
Visst den är bra mot alla typer av motstånd då den kan singla ut modeller, men den är sjuuukt mycket bättre mot nidzilla än mot LBM. Jag har inte spelat på någon mallkomps turnering sen BSK, men jag tror att man kan sänka kompen aningen, för just nu tror jag ingen tar risken att inte kunna utnyttja sina -25 i komp pga att man inte möter det motståndet där man kan utnyttja förmågan till max. Samtidigt får man inte heller sänka kompen allt för mycket, även om en förmåga skulle vara helt värdelöst mot alla arméer utom en, där den istället skulle vara auto-win, behöver stora kompminus (även om JOTWW inte riktigt är så extrem).
Visst den är bra mot alla typer av motstånd då den kan singla ut modeller, men den är sjuuukt mycket bättre mot nidzilla än mot LBM. Jag har inte spelat på någon mallkomps turnering sen BSK, men jag tror att man kan sänka kompen aningen, för just nu tror jag ingen tar risken att inte kunna utnyttja sina -25 i komp pga att man inte möter det motståndet där man kan utnyttja förmågan till max. Samtidigt får man inte heller sänka kompen allt för mycket, även om en förmåga skulle vara helt värdelöst mot alla arméer utom en, där den istället skulle vara auto-win, behöver stora kompminus (även om JOTWW inte riktigt är så extrem).
Alexander Merinen
-25 för jaws är väl satt innan erratat, dvs då folk trodde att den inte krävde LOS? Iom med space wolf erratan måste man ha LOS till första modellen man träffar med jaws, och således är den nu lite sämre nu än när kompen på den sattes.
Hur beräknas kompen på Wolf Guards om man har Logan (-3 för att de blir troops) om man inte har kvar några gubbar att bilda en enhet med? Dvs alla Wolf Guards är utplacerade som ledare.
En närliggande fråga, är det ok att man fieldar en 1-manna wolf guard om övriga är utplacerade som ledare?
En närliggande fråga, är det ok att man fieldar en 1-manna wolf guard om övriga är utplacerade som ledare?
1. Endast om du faktiskt har en enhet med WG's som är scoring får du -3, så om alla är utplacerade unviker du detta.
2. Ja.
2. Ja.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
men vafan ge greyhunters -1 för pw som alla andra om dom har det på wolfguarden. och yterligare -1 om dom har det på en vanlig snubbe och har flaggan.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ska blood claws verkligen kunna ta pod utan minus?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Det låter som en miss, men det är trots allt bara 2 av 5 mallansvariga som är SW-spelare...DHettNeck skrev:Ska blood claws verkligen kunna ta pod utan minus?