Imperial Armour 1&2 Update
Re: Imperial Armour 1&2 Update
Nu verkar en samlad sektion vara uppe igen: http://www.forgeworld.co.uk/News/Downloads.html
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Någon som har IA 4 och/eller 5 som kan redogöra för hur följande enheter funkar, kostar och har för stats mm?
Base Defence Turret Imperial armour volume 4
Centaur Imperial armour volume 5
Heavy Mortar Imperial armour volume 5
Long Range Grond Scanner Imperial armour volume 4
Quad Launcher Imperial armour volume 5
Sabre Gun Platform Imperial armour volume 4
Searchlight Team Imperial armour volume 4
Tack!
Base Defence Turret Imperial armour volume 4
Centaur Imperial armour volume 5
Heavy Mortar Imperial armour volume 5
Long Range Grond Scanner Imperial armour volume 4
Quad Launcher Imperial armour volume 5
Sabre Gun Platform Imperial armour volume 4
Searchlight Team Imperial armour volume 4
Tack!
alla IA böcker finns som torrents om man vill vara mindre laglydig..
- speedfreek
Och de som svarar för utförligt här är olagliga de med...
Och allt från IA-böckerna, förutom super heavys, får man använda i sin vanliga lista?
@Akselxx: Just nu finns det inget som är sagt om Imperial Armour annat än vissa turerningsarrangörer har eller inte har tillåtit val från dem. SVFAQn jobbar på problemet just nu men än så länge så får du fråga varje arrangör hur de tänkt göra.
Och som Halvar så fint vill påpeka så kan det vara bättre att starta en ny tråd än att posta i en riktigt gammal.
Och som Halvar så fint vill påpeka så kan det vara bättre att starta en ny tråd än att posta i en riktigt gammal.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
På ämnet, sitter med Imperial Amour IV och IA Apocalypse 2nd ed, men behöver en ficklampa i mörkret.
Vilka regler är det som gäller för Tyranid Bio titans?
Några finns i 40k expanisionen "Apocalypse", kanske även några i "Apoc.: Reload?"
"Imperial Armour: Apocalypse 2nd ed." har några
"Imperial Armour IV: The amphelion project" har också regler.
Exempelvis så har de båda nämnda IA-böckerna båda regler för Scythed Hierodule.
Olika statlines, olika poäng, olika specialregler.
Ovanpå det finns en officiell update för titans från FW, men den översätter bara reglerna till 6th ed. och är bara bra.
Någon som kan hjälpa mig reda ut vilka regler jag ska använda?
Gillar Hierodulen, men ett 600p monster med 3+ save och WS4 är inte lika lockande som ett 445p med 2+ save, 2 masspoints och WS6, för att lyfta upp några av skillnaderna.
900p eller 636p för en Harridan? Har Bio-cannons Large blast eller Assault6?
Hilfe!
Några finns i 40k expanisionen "Apocalypse", kanske även några i "Apoc.: Reload?"
Ovanpå det finns en officiell update för titans från FW, men den översätter bara reglerna till 6th ed. och är bara bra.
Gillar Hierodulen, men ett 600p monster med 3+ save och WS4 är inte lika lockande som ett 445p med 2+ save, 2 masspoints och WS6, för att lyfta upp några av skillnaderna.
Hilfe!
Tveksam om du blir klokare av att fråga på det här forumet. Finns väl några här som spelar Apocalypse men de är i minoritet. De flesta som kommenterar listor och regler här gör det i ljuset av att sakerna ska användas på turneringar.Captaingallas skrev:På ämnet, sitter med Imperial Amour IV och IA Apocalypse 2nd ed, men behöver en ficklampa i mörkret.
Hilfe!
Spontant skulle jag säga att reglerna i Amphelion Projekt är till för 40K-formatet och de i Apocalypse för just Apocalypse-formatet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag gick i tron att det fanns en korrekt version av reglerna till varje unit, om den sen används i Apocalypse eller vanlig 40k berodde mer på poängen och vad det är för något än vad för version av 40k som spelas. Typ som att en 2500p titan inte spelas i 3000p 40k.Röde skrev:
Tveksam om du blir klokare av att fråga på det här forumet. Finns väl några här som spelar Apocalypse men de är i minoritet. De flesta som kommenterar listor och regler här gör det i ljuset av att sakerna ska användas på turneringar.
Spontant skulle jag säga att reglerna i Amphelion Projekt är till för 40K-formatet och de i Apocalypse för just Apocalypse-formatet.
Frågan är väl snarare då om någon av IA-böckerna har ersatt någon av de andra, jag har inte den blekaste aning om vilka som är nyast.