ETC-rapport från David Del 1
Min lista:
PLAYER 3: David Gustafsson
ARMY DESCRIPTION : Space wolves
HQ1 : Wolflord(100), power fist(25), thunderwolf mount(45), storm shield(30), 2x fenrisian wolves(20), runic armor(20), saga of the bear(35), wolf tail talisman(5) [280pts]
HQ2 : Runepriest(100), jaws of the world wolf(0), tempest wrath(0), wolf tail talisman(5) [105pts]
HQ3 : Runepriest(100), jaws of the world wolf(0), living lightning(0), wolf tail talisman(5), boltgun(0) [105pts]
Elite1 : Wolf guard pack x3(54), 3x combi-melta(45) [69pts] in Transport1
Troop1 : Grey hunters pack x5(75), meltagun(5) [80pts] in Transport2
Troop2 : Grey hunters pack x5(75) [75pts] in Transport3
Troop3 : Grey hunters pack x5(75) [75pts] in Transport4
FA1: Thunderwolf cavalry x5(250)
Thunderwolf 1, Storm shield(30)
Thunderwolf 2, Power fist(25)
Thunderwolf 3, Meltabomb(5)
Thunderwolf 4, Boltgun(0)
Thunderwolf 5, [310pts]
FA2: Thunderwolf cavalry x4(200)
Thunderwolf 3,
Thunderwolf 4, Boltgun(0) [255pts]
FA3: Thunderwolf cavalry x4(200)
Thunderwolf 3,
Thunderwolf 4, Boltgun(0) [255pts]
Transport1 : Drop pod(35), Elite1 [35pts]
Transport2 : Rhino(35), Troop1 [35pts]
Transport3 : Rhino(35), Troop2 [35pts]
Transport4 : Rhino(35), Troop3 [35pts]
TOTAL [1749pts]
Match 1:
Vi börjar redan från början dag 1… Vaknar upp på morgonen med lätt huvudvärk och illamående, nervositeten hade redan börjat sätta in. Väl på konventet försöker jag käka en macka och äggröra (som Casper fixat). Jag pallar en tugga av mackan och en halv av äggen… Ungefär då får vi reda på att vi ska möta Spanien och efter matcningen får jag veta att jag skall möta Orks.
Mission: Sieze ground, Dawn of war
Hans lista:
PLAYER 7: Antonio Garrido Sánchez (Harkonlord) [CAPTAIN]
ARMY DESCRIPTION: Orks
HQ 1: Warboss (60): Power Klaw (25), Warbike (40), Cybork Body (10) = [135]
HQ 2: Big Mek (35): Kustom Force Field (50), Bosspole (5) = [90]
Elite 1: 13 Lootas =[195]
Elite 2: 13 Lootas =[195]
Troop 1: 4 Nobs (80): 4 bikes (100), 2 Power Klaws (50), Waaaaagh Banner (15), Bosspole (5), Painboy (30), Cybork Bodies (20) = [300]
Troop 2: 30 Ork Boyz (180): 2 Big Shootas (10), Shootas (Free), Nob (10) with Bosspole (5) and Power Klaw (25) = [230]
Troop 3: 20 Ork Boyz (120): 1 Big Shoota (5), Shootas (Free), Nob (10) with Bosspole (5) and Power Klaw (25) = [165]
Troop 4: 20 Ork Boyz (120): Slugga and Choppa (Free), Nob (10) with Bosspole (5) and Power Klaw (25) = [160]
Troop 5: 10 Gretchins (30), Runtherd (10) =[40]
HS1: 3 Killa Kans: 3 Big Shoota (15) =[120]
HS2: 3 Killa Kans: 3 Big Shoota (15) =[120]
Total: [1750]
Detta är en precis sådan lista jag hoppats på att få möta! I mitt huvud hittar jag bara två saker som kan strula till det (vilket är rätt ok med tanke på att jag spelar en väldigt ensidig list): En bra counter charge med kannor eller nobs eller om jag failar saves riktigt hårt mot lootas. Check tänkte jag, nu är det bara att visa vad vargarna går för.
Snubben jag möter var Spaniens kapten och det visar sig att han inte bara var en grymt duktig spelare, han var även grymt trevlig. Jag förklarar för honom redan runda ett att jag känner mig lite nervös (vilket var lögn, jag var jävigt nervös), han bara skrattar o sa att det va lugnt och att han skulle spela snällt.
Han tar första rundan, deployar två enheter boys långt fram. Jag deployar inget. Han rullar in med allt utom grots som reservar. Boysen som var långt fram backar.
Jag rullar in med allt. Poddar rakt ner framför 6 kannor med melta-enheten och lyckas få en hel stunned. Skjuter sen living lightning på dom och gör heller inget speciellt.
Han börjar i sakta mak gå mot mig och en av enheterna som deployat hänger lite före som bait. Han skjuter för fullt med lootas på mina thunder wolves (TW) men har får inte iväg så mycket skott att det blir några alvarligare skador.
Jag låter hans fälla slå igen genom att slå rakt in i hans boys med en 4a TW och slår ut ungefär halva enheten, skjuter living lightning och lyckas få bort ett DCC från en kanna. Resten av mina TW smiter ganska snabbt fram bakom den stora närstriden. Mina grey hunters smyger framåt mot olika objektiv.
Han skjuter lootas och börjar smita med en boyenhet mot ett objektiv på kanten. Grotsen kommer in o parkerar på ett defensivt objektiv. 3 av Kannorna couterchargar in i 4an TW som står i combat. Jag slår först på honom och lyckas faktiskt få lite skador på dom innan dom slår. Jag vinner fortfarande combaten (med lite).
Pga. Pile in och att det börjar bli tunt med orks i kombaten framför mina TW + lord lyckas jag klämma fram dom och multi charga warboss + Nobs och en enhet boys. Lord in mot war boss fenrisian wolves mot nobs (dom stänger av så att alla nobs måsta slå på dom, samt att enheten TW går mot boysen. Min sista 4a TW slår rakt in i dom kvarvarande 3 kannorna. Jihaa, tänker jag och börjar redan få segervittring! Nu gäller det bara att inte faila totalt på rulla-tärning-momentet. Min nervositet börjar ge efter. Det går som det borde, combaten slutar med en splattad war boss, två splattade fenrisian wolves och några nävar döda orks. Jag vinner kombat med multimassa och nobsen flyr. På grund av trängsel måste dom fly så att dom rundan efter fortfarande kommer var inom 6”. Orksen får ta fearless saves och blir ganska få kvar. Kannorna blir mest skräp kvar av men står kvar till rundan efter. Min sista thunderwolf i första 4an som gick i fällan dör men lyckas ta med sig de sista orksen i graven. Kvar står en imobile kanna.
Nobsen flyr av bordet. Orksen mot min lord och 5an TW dör som flugor. Kannorna lyckas ha ihjäl alla utom en TW i sista 4an men jag lyckas slå ihjäl samtliga kannor i den enheten. Lootas pangar två Rhinos och mina grey hunter hukar som små flickor bakom terräng.
Nu har han bara två scoring kvar. Jag slungar iväg 5an TW mot Boysen och Lorden mot grotsen. Min sista TW gör ett besök in i en enhets lootas och lyckas binda upp dom en skyttefas.
Lorden och 5an kommer loss från sina resp. combats. Lorden går in i en loota enhet och 5an i den andra. Ni förstår säkert vad som händer…
Slaget av slutas med att Både lorden och 5an (som nu bara är 2 kvar) Smäller in i den imobiliserade kannan.
Slaget slutar 20-0 till mej, han har inga modeller kvar på bordet. Nu har nervositeten helt släppt.
ETC-rapport från David Del 1
- theWatchman
Re: ETC-rapport från David Del 1
Gief moar plix!
Sweet, David!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Riktigt skönt. Gäller o köra lite psykattacker även runt bordet.
"åh, jag är så nervös, spela snällt..","Vaddå, aha man rollar tärningar i det här spelet..", "hur långt skjuter mina enheter, hur långt får dom gå?"
=)
"åh, jag är så nervös, spela snällt..","Vaddå, aha man rollar tärningar i det här spelet..", "hur långt skjuter mina enheter, hur långt får dom gå?"
=)
grymma m1ndtriX!mindtrix skrev:Riktigt skönt. Gäller o köra lite psykattacker även runt bordet.
=)