ETC match 4 -6

Berättelser från slagfälten och turneringarna
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

ETC match 4 -6

Inlägg av cadelin »

oj oj nu börjar minnena bli lite luddiga därför ska jag försöka riva av de sista tre matcherna nu innan jag glömmer allt.

Usa match 4
Tråkigt mission, DoW och 2 objektiv.
Hela matchen drawade. Amerikanen spelade sjukt bra. Jag gjorde en miss.
Mina assaultmarines fegade på flanken när jag gjorde min push med terminators, dom skulel ha gått fram för en megacharge. Hans countecharge var avatar warpspiders och 2 wraithlords. Jag savar mina termosar kasst och dör, bryter och springer hem.
Han vinner ett poäng på vp med tur, då jag ska contesta hans objektiv med min landraider så får han in ett skott med waraithguard och döddar den :(
Tråkig match, fortune + avatar = fail för mig.

Italien. match 5
VS IG leafblower med en demolisher och 3 vendettas.
Först failar vi i matchingen då någon har skrivit fel hemlig hora så vi kommer igång väldigt sent. Det hela blir värre av att jag och min motståndare deployar board edges när det är spearhead. (5 objektiv)
Matchen kommer igång och jag väljer att börja.
Deployar allt utom 2 meltasquads. Min stora assaultsquad blir fearless, gott! Gasen i botten. Han skjuter lite min landraider dör mina termosar ploppar ut inget viktigt händer. Runda 2 är jag framm i CC. Det börjar smälla bilar och hans squader dör. Mina singelbikes och reservsquader jagar hans vendettor. En dör. Han kör counter med sian melta&plasmasquads, men skyttet är ineffektivt eftersom han klumpat ihop sig så har jag kunnat chargea 3-4 chimeror och ställt in en hammare mot en 10 manna squad så inget viktigt dör egentligen. Han binder upp min stora assaultsquad med 2 armoured sentinels. Den kommer loss runda 4 och sparkar in de kvarvarande tänderna.
På det hela taget en lätt vinst då jag har 4 objektiv och han 1 i slutet av spelet, samt jag tar mer VP.
Jumptroopsmed fnp och fnp termosar är the shit mot IG utan massiva mängder låg ap/hög str dvs "leafblower".

match 6 Polen eldar
han hade avatar, walkers, en lord och dubbla fotenheter med clowner samt drakar i mongofalk.
Killpoints long edges

Han börjar och dödar en marine med sitt skytte, drar in 3 pen på min raider med 4 lansar! men slår inte mer än 2 :)
Jag cruisar fram smokar och skjuter med min assaultcannon på hans icke fortunade avatar, 1 wound!(han la fortune på sina walkers)

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Re: ETC match 4 -6

Inlägg av guildmaster »

Spänningen är olidlig. Hur gick det sen? Jag vill veta allt!

Fortuneade avatarer ät svåra att knäcka.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Sorry var tvungen att springa iväg på jobbet.
Nåväl var var jag.. runda 2 och han skjuter igen dödar en attackbike och typ 3 marines. Här glömde han också att trolla eftersom jag började härja om reservslag. Nåväl i min turn 2 så cruisar jag 6 med min landraider, deepstrikar ner flamersquads och eldar på hans clowner och lite guardians. Jag skjuter allt med raidern utom meltan på avataren och pingar in 2 wounds till! Jipeeeeee!

Runda 3 så assaultar han mina flamersquads med clowner och avataren. Den ena squaden boxar avataren i näsan med sin maktvante och sänker honom trots fortune. Enorm flax! Den andra försvinner i en liten puff av kyssar. Hans misstag här är att han inte separerar sin andra clownenhet som han försöker ha i countercharge läge men kommer för nära med.
Min tur, jag assaultar 2 enheter clowner och en enhet guardians med 20 assaultmarines och 7 terminators. Clownerna gör inget, allt stutsar på fnp och stormshields. Sen försvinner allt i en liten puff av hammare och motorsågar. Game!

Efter detta så är det mopping up phase där jag jagar hans jetbikes med landraider och libarianen.
16-4 till mig

Yautja

Inlägg av Yautja »

cadelin skrev:Här glömde han också att trolla eftersom jag började härja om reservslag.
Nice taktik :D
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

cadelin skrev: Efter detta så är det mopping up phase där jag jagar hans jetbikes med landraider och libarianen.
det där är min favorit-fas i spelet =)
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Skriv svar