Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: Space Wolves

Inlägg av cadelin »

Jag skulle vilja se en förändring på murderous hurricane.
På samma sätt som Jotww är jätte jätte bra mot tyranider så är hurricane gamebreaking mot BA. Mer minus på hurricane.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Varför är den så mycket bättre mot Blood Angels än många andra listor?

//Magnus

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

alla "sniping" saker är bra mot vicktiga karaktärer som gömmer sig i enheter.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag antar att det hela var ett skämt att hurrikanen skulle kompas hårdare för att den råkar slå extra hårt mot just hoppande blood angels? Allt som är extra bra mot blood angels är inte mer än rätt, med tanke på hur stenhårda de är.

Om det var så är det bara att ge upp... Jaws kommer alltid att vara hårt kompat på grund av hypen som ligger runt den. Har spelar en turnering med den (Njal) och ärligt talat, de få gångerna som jag använde den så var det bara för skojs skull. Skulle man sänka kompen till typ -5/-6 (där jag tycker den borde ligga) skulle folk ta jaws bara för att de plötsligt kan och då hade folk börjat skrika. Tyvärr så har space wolfs få andra bra spells så folk hade mycket väl kunnat plocka jaws bara för att de kan, och visst hade det varit tråkigt för tyranids om det skedde.

Med tanke på att "sniping". Space marine scouts kan ta sergeant Telion. 2 skott 36" styrka 4, bs6, rending, där man själv får välja vem som ska ta woundsen. Han kan plocka ut många powerfistar/claws från fienden. Men han är inte något minus alls.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

att tellion och vindicare kan snipa saker har man förståelse för, men att en spell som träffar många modeller automatiskt och dödar 200+p monster på 3+ kan snipa saker i enheter är bara fel.. Det är en bruten power.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Nefrums skrev:att tellion och vindicare kan snipa saker har man förståelse för, men att en spell som träffar många modeller automatiskt och dödar 200+p monster på 3+ kan snipa saker i enheter är bara fel.. Det är en bruten power.
Haha! Det monster på 200+p som man tar på 3+ som du refererar till är ju minst lika brutet ;)

cadelin

Inlägg av cadelin »

nja men det är tråkigt att autoförlora mot spacewolves för att dom kan ta en enkel spell.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Det finns massor med saker som vissa listor autoförlorar mot. Ska alla Flames kompass hårt för att ork-horder har svårt med dem?

Visst kan ett stort monster riskera att dö, men dessa monster är inte supersvåra att döda med rätt vapen heller. En redig plasma death tar hand om dem ganska bra.

Och att jaws skulle träffa särskilt många intressanta modeller sker inte heller så ofta

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jaws är otroligt bruten mot monster med lågt I. Skulle Powern säga att den bara tar ett wound av ett misslyckat I-test, så skulle ingen kalla den för bruten.
Alexander Merinen

cadelin

Inlägg av cadelin »

jaha, den här diskussionen givk in på jotww, jag skulle gärna se den gå tillbaka mot hurricane.
Att få ta 1-3 dangerous per runda man flyttar sina gubbar på alla gubbar inom 24" är inte så hett. Det är vad jag kallar gimpning. I hur hårt det slår mot en lista så kan man got jämföra det med jaws mot tyranider.

Skriv svar