Army Builder
Army Builder
Hej,
jag är lite sugen på att skaffa Army Builder eller liknande program då det är enkelt att fixa ihop och hålla på att ändra i listor. Är det någon som vet ett gratis program som gör ungefär det samma eller bara använder sin Army Builder licens på en dator?
jag är lite sugen på att skaffa Army Builder eller liknande program då det är enkelt att fixa ihop och hålla på att ändra i listor. Är det någon som vet ett gratis program som gör ungefär det samma eller bara använder sin Army Builder licens på en dator?
Re: Army Builder
Om du har en full licens på AB2 (bara att Googla) så finns det folk som uppdaterar filerna här: http://ab240k.freeforums.org/index.php
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Deras SM-info stämmer inte för Command Squad iaf. Blev lite irriterad på det.
- Jimmy Johansson
Vad är det som inte stämmer?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Den räknar en command squad som 5 veteraner och 1 apotekare, när det bara är 4 veteraner och apotekare. Väljer jag LC+SS till alla får jag betala för 5 st, även om bara 4 kan ha dem, så något som kostar 235 poäng enligt codex kostar 285 poäng enligt army builder.
Inte i min variant i alla fall (ab2240k520f). Apothecaryn står separat och väljer options separat. Veterans kan välja att antingen köpa samma för hela gruppen eller separat.evr skrev:Den räknar en command squad som 5 veteraner och 1 apotekare, när det bara är 4 veteraner och apotekare. Väljer jag LC+SS till alla får jag betala för 5 st, även om bara 4 kan ha dem, så något som kostar 235 poäng enligt codex kostar 285 poäng enligt army builder.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ah, stämmer bra det, ja. Min version var några veckor gammal, så visste in om att de hade uppdaterat. Nu funkar det som det ska. 
Hittade nästa miss i listan direkt. Min captain kan inte sitta på en bike i listan, men det kan han i mitt codex. 
För att välja bike måste man klicka på där det står power armour i listan, kanske även scrolla ner i listan med options. Min/a kan iaf sitta på bike 
Min kan inte i AB2.2 med uppdateringen från sidan länkad ovan.Joppe skrev:För att välja bike måste man klicka på där det står power armour i listan, kanske även scrolla ner i listan med options. Min/a kan iaf sitta på bike