Silvertejp skrev:Tycker det är ganska konstigt att Kommandos och Tankbustas kompar lika då Kommados i min mening är betydligt bättre
Ja, det är helt sant. Ett minus för kommandos kan nog vara på sin plats.
Och en painboy är en av nobsen när man räknar komp.
Bara för att en enhet är bättre än en i stort sätt värdelös enhet gör det inte dem bra. Det enda som är bra med kommandos är Snikrot och burnas, annars är det bara en dyr ork.
Silvertejp skrev:Tycker det är ganska konstigt att Kommandos och Tankbustas kompar lika då Kommados i min mening är betydligt bättre
Bara för att en enhet är bättre än en i stort sätt värdelös enhet gör det inte dem bra. Det enda som är bra med kommandos är Snikrot och burnas, annars är det bara en dyr ork.
Om två enheter på samma poäng inte är likvärdigt bra ska de väl inte kompa samma? (även om det handlar om två dåliga enheter)
Tankbustas gav ju plus tidigare. (+0,5p/st efter den 5:e). Synd om man måste ge kommandos minus bara för att skilja dem. En liten enhet med kommandos utan snikrot är inte mycket att hänga i granen.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Kan Snikkrot ta med sig karaktärer i ambush? Isf borde man kanske ha ett litet minus för det. Ghazkull + warboss + snikkrot som kommer in på planen bakvägen runda 2/3 verkar rätt otrevligt.
Jag vet inte vad man brukar köra med på svenska turneringar. Men vad jag läst på flera forum så kan han det RAW. Ambush är ingen USR så det enda man kan utgå ifrån är beskrivningen i kodexet. Och där står det att hela Snikrots unit följer med.
Men jag känner ingen Warboss som skulle vilja krypa genom buskarna för att anfalla fienden bakifrån. Ostiga spelare som försöker detta förtjänar en dreadsock.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Det har diskuterats förut och den allmänna uppfattningen är att han får ta med sina IC-kompisar. Det är därför han får så mycket minus. Man kanske hade kunnat skriva ett mer avancerat kombominus för honom nu när vi gör det på så många andra ställen.
Jocke Rapp skrev:Det har diskuterats förut och den allmänna uppfattningen är att han får ta med sina IC-kompisar. Det är därför han får så mycket minus. Man kanske hade kunnat skriva ett mer avancerat kombominus för honom nu när vi gör det på så många andra ställen.
Ok, då är jag med på det groteskt stora minuset. Trodde först att ni var galan och sen uppe på det också glömt kombominus