Orks
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Orks
Sitter och tittar på de nyligen tillkomna Grot Tank Battle Mobs...
Kanske har jag missat något, men varför har ett gäng av10 bilar -2 i komp / styck?
Visst, de har ett 5+ save som fördel.
Nackdelen är att de kör oberäknligt (hur stavar man det?) och inte är fast som de flesta andra av10-fordon ändå är.
Edit: Kom på att ni vill ha förslag och inte bara gäll! Då skulle jag rekommendera antingen runt -2 eller -3/mob eller max -1 / tank. Sedan kanske ytterligare -1 på grotzookan och kanske några andra vapen.
Kanske har jag missat något, men varför har ett gäng av10 bilar -2 i komp / styck?
Visst, de har ett 5+ save som fördel.
Nackdelen är att de kör oberäknligt (hur stavar man det?) och inte är fast som de flesta andra av10-fordon ändå är.
Edit: Kom på att ni vill ha förslag och inte bara gäll! Då skulle jag rekommendera antingen runt -2 eller -3/mob eller max -1 / tank. Sedan kanske ytterligare -1 på grotzookan och kanske några andra vapen.
Dvs att om man tankshockar med 6 grot tanks skulle stackars fiendenenheten behöva slå 6st ld-test eller fly? Verkar tokigt. Får då samma enhet skjuta 6 gånger med sin meltagun på death or glory, antar det, så tankshocka rätt enhet? Slår man bara ett Ld (som jag tycker vore rimligare) tycker jag knappast det är värt en massa minus.imp skrev:Anledningen till minuset är nog att de kan tankshocka. Alltså varje liten tank i enheten kan tankshocka separat.
Jag vet inte om jag skulle våga skicka fram de stackars grot tanksen mot fienden med hopp om man ska tankshocka bort honom. Men jag kanske ska vara tyst tills jag testat dem, om jag ens kommer för mig att göra det.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Är det inte att alla kan ha deathrolla som är grejen med dom?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Om tankshock förmågan är inräknad i den kompen, så vill jag yrka på att kompa dom som fordon styckvis. Dom är överlägset spelets prisvärdaste unit mot leadership arméer.Katarsis skrev:Det är precis som Imp säger tankshokförmågan som kompas.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Du tänker på en annan bil.DHettNeck skrev:Är det inte att alla kan ha deathrolla som är grejen med dom?
Vi talar redan om en enhet som kompar ca -14. Lägger man in styckvis fordonskomp på dem rusar det genast upp i -25 och är därmed så hårt kompad att man lika gärna kan stryka dem från listan med saker man kan ha med.Snot skrev:Om tankshock förmågan är inräknad i den kompen, så vill jag yrka på att kompa dom som fordon styckvis. Dom är överlägset spelets prisvärdaste unit mot leadership arméer.Katarsis skrev:Det är precis som Imp säger tankshokförmågan som kompas.
Jag förespråkar istället ett faq-uttalande att om man tank-shockas av en skvadron slår man bara ett ld-test. Hur det skulle påverka death or glory är jag inte riktigt säker på dock.
SVFAQn har diskuterat saken men är ännu inte riktigt eniga.Mutt skrev:Jag förespråkar istället ett faq-uttalande att om man tank-shockas av en skvadron slår man bara ett ld-test. Hur det skulle påverka death or glory är jag inte riktigt säker på dock.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"