BSK 2010 - Preliminär information
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad
Re: BSK 2010 - Preliminär information
Vet inte vad ni snackar om för minus egentligen, hur många kan man få? Är det att tappa matchpoäng eller sänks lagkompen? Ett system jag skulle gillat vore om lagkompen sänks gällande lottningen, om det nu komplottas. Laget får möta hårdare listor än ni tänkt, men man slipper iaf starta på minus, eller spela vek lista utan att få nåt fört.
Klart det är flummigt att ändra regler i efterhand. Men är det för mycket gnäll kan det väl vara värt att ändra, så man behåller intresset för turneringen nästa år?
Klart det är flummigt att ändra regler i efterhand. Men är det för mycket gnäll kan det väl vara värt att ändra, så man behåller intresset för turneringen nästa år?
från första postenFelaktigheter i listorna som kräver åtgärder kommer ge -20 på slutpoängen.
Felaktig uträknad komppoäng kommer ge -10 på slutpoängen.
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Åfan... Det var ju en del.
Känns dock helt ok, men ändå jobbigt.Felaktigheter i listorna som kräver åtgärder kommer ge -4 på fiktiv komp.
Felaktig uträknad komppoäng kommer ge -2 på fiktiv komp.
-
Silversixx
Du kan inte mycket du! Mindre än Belinda!
Det är väldigt många fel... Jag tycker om uppmuntran och inte straff. Kan man inte göra så istället, att de få lag som lämnat in felfria listor får ett mindre plus i stället för att man straffar alla som kanske inte är helt sjukt komp maniska. Tror jag skulle sätta en trevligare generell ton... typ: Har ni fel i er komp +-0 lämnar ni in listor sent lite minus, har ni lämnat in i tid och har felfria listor får man en liten plus. Ellerom man vll göra de hela endå mer positivt skulle man kun göa så att man får +3p per lista man lämnat in i tid som okså är rätt... då skulle ettlag med all a rätt få +12, de flesta +9 oc ingen mindre ä 0.
Tycker också som föregående talare att man inte ska straffa bort nya spelar med kompmalls straff. Även om jag kan tycka att de flesta som spelar ett spel som i stor utsträckning handlar om statistik och matematiska uträkningar bör behärska excel och en tydlig instruktion för detta.
Ge bonus inte straff, trevlig generell ton, kommer locka fler spelare och göra en rolig turnering ändå roligare!!
P.s kan någon förklara varför Eye 'n' eye inte håller fortet, eller är han inkluderad i alla hip hop skallar?
Mina 50 pence
P daddy
Tycker också som föregående talare att man inte ska straffa bort nya spelar med kompmalls straff. Även om jag kan tycka att de flesta som spelar ett spel som i stor utsträckning handlar om statistik och matematiska uträkningar bör behärska excel och en tydlig instruktion för detta.
Ge bonus inte straff, trevlig generell ton, kommer locka fler spelare och göra en rolig turnering ändå roligare!!
P.s kan någon förklara varför Eye 'n' eye inte håller fortet, eller är han inkluderad i alla hip hop skallar?
Mina 50 pence
P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Han håller citadellet, passar klichéer gör nåt eget istället..
-
Michael Carl
Som förklarat av andra tidigare så är det ett minus på slutpoängen.Asplund skrev:Vet inte vad ni snackar om för minus egentligen, hur många kan man få? Är det att tappa matchpoäng eller sänks lagkompen? Ett system jag skulle gillat vore om lagkompen sänks gällande lottningen, om det nu komplottas. Laget får möta hårdare listor än ni tänkt, men man slipper iaf starta på minus, eller spela vek lista utan att få nåt fört.
Problemet med att ge sig in i kompen och ändra är att det bara gör fördelar/straffar de lag som är involverade i just de matcherna.
Sant, samt att jag insåg det kan vara gött att ev. få lite pluspoäng redan första matchen ifall man nu råkar vinna mot de med lägre komp...Michael Carl skrev:Problemet med att ge sig in i kompen och ändra är att det bara gör fördelar/straffar de lag som är involverade i just de matcherna.
-
Silversixx
Skrev du så i början eller är det ändrat i efterhand?Asplund skrev:Åfan... Det var ju en del.
Känns dock helt ok, men ändå jobbigt.Felaktigheter i listorna som kräver åtgärder kommer ge -4 på fiktiv komp.
Felaktig uträknad komppoäng kommer ge -2 på fiktiv komp.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Rankingpoängen från BSK delas på fyra, så det är inte så fantastiskt mycket. Och återigen så tillhör både jag och Papa D dom som inte haft fel i våra lags listor, men vi förespråkar ändå att man tar bort straffen, eller mildrar dom.pära skrev:Fast det här är ju inte heller helt rätt även om det är lite offtopic - det komp-optas för lagkompen och trycks ut hårda listor av sällan skådat slag till BSK som ju faktiskt ger fantastiskt mycket rankingpoäng med 160 deltagare (vilket en hel del här spelar för även om de inte vågar erkänna det)!