Dock inget fel hittat i våra listor heller (än
BSK 2010 - Preliminär information
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad
Re: BSK 2010 - Preliminär information
Jag tycker också att straffet ska tas bort.
)
I början.Silversixx skrev:Skrev du så i början eller är det ändrat i efterhand?Asplund skrev:Åfan... Det var ju en del.
Känns dock helt ok, men ändå jobbigt.Felaktigheter i listorna som kräver åtgärder kommer ge -4 på fiktiv komp.
Felaktig uträknad komppoäng kommer ge -2 på fiktiv komp.
- speedfreek
Eftersom mitt lag inte fått några minus, så kan jag inte hålla med pappskallarna Papp och PapaD.
Men annars hade jag gjort det...
/rankingjagartävlingsrövhålet.
Men annars hade jag gjort det...
/rankingjagartävlingsrövhålet.
Jag tycker inte heller man skall ta bort nåt minus, inte för att jag är speciellt elitistisk, utan för att rätt skall vara rätt. Det är ju inte så att minuset plötsligt dykt upp, det har funnits där länge nu.
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
-
Gonka Koff
Om det visat sig att det finns specifika fel som många har gjort som beror på syftningsfel eller annan dubbeltydig formulering, tycker jag inte att "fel gissning" berättigar straff.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag säger inte att man inte ska ha någon form av motivation att sitta och räkna komp och skicka in saker i god tid. Tycker bara att man kan belöna dom som faktiskt gjort rätt än att bajsa på de som gjort fel. Sen tycker jag man kan göra skalan lite mer granulär. Det vill säga 0 fel 12p, 1 fel 9p 2 fel 6p 3 fel 3p alla fel 0p och -20 på inskick i tid.
Kompmallen e inte så enkel för folk som inte sitter och frenetiskt gör 10 listor i veckan... hmm.. vilka noobz gör så få listor per vecka igentligen =)
/P dandy
Kompmallen e inte så enkel för folk som inte sitter och frenetiskt gör 10 listor i veckan... hmm.. vilka noobz gör så få listor per vecka igentligen =)
/P dandy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- Jimmy Johansson
Papa D skrev: Kompmallen e inte så enkel för folk som inte sitter och frenetiskt gör 10 listor i veckan... hmm.. vilka noobz gör så få listor per vecka igentligen =)
/P dandy
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Jag gissade på att 8 fordon gav -1 i fordonsminus!Gonka Koff skrev:Om det visat sig att det finns specifika fel som många har gjort som beror på syftningsfel eller annan dubbeltydig formulering, tycker jag inte att "fel gissning" berättigar straff.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
Bengtsson den yngre
Typiskt tramsargument.Snot skrev:Jag gissade på att 8 fordon gav -1 i fordonsminus!Gonka Koff skrev:Om det visat sig att det finns specifika fel som många har gjort som beror på syftningsfel eller annan dubbeltydig formulering, tycker jag inte att "fel gissning" berättigar straff.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Endast till för att poängtera att subjektiva minusar endast baseras på godtycklighet, medans dom färdiga riktlinjerna som gavs innan är rättvisa för alla.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.