En BA 1750p komp gjord av någon som bara lirat 2 matcher

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Peppe

En BA 1750p komp gjord av någon som bara lirat 2 matcher

Inlägg av Peppe »

Har lirat mycket fantasy i mina dagar men bara 2 matcher 40k så nu ska jag göra en BA-lista. Har kommit igång med målningen igen efter ett uppehåll. Detta får jag in i listan.

HQ
Resclusiarch 150 p. komp -5

Elites
5 sanguinary guards: chapter banner, 1 infernus pistol, 1 power fist 250p. komp - 3
5 assault terminators: 2 thunder hammerers. 210p. komp - 7
1 furioso dreadnought: wings of sanguinus och +d3 attacker. 125p. komp -8

Troops
10 tactical squad: meltagun, lascannon, power fist. 210p komp: -6
-razorback: twin linked lascannon 90

10 tactical squad: plasmagun, plasmacannon, power fist. 210p komp: -5,5
- razorback: twin linked lascannon 90

8 assault marines: 1 inferus pistol, power fist. 194p komp - 5,5

Transport
Land raider redeemer. 240p. komp - 13

razorbacks - 6
viechles - 2

KOMP: 45

Så något som kan bytas ut eller ändras på för att få upp kompen. Är 45 ok komp och är den rätt räknad? Lär inte byta ut terminators, sanguinary guards eller 1 tactical squad eftersom de är inköpta och påbörjade i målningen.

Johannesson

Re: En BA 1750p komp gjord av någon som bara lirat 2 matcher

Inlägg av Johannesson »

Komp 45 på 1750p är lite snällare än medel, skulle jag tro.
Osäker på din dread. Har ingen codex framför mig och minns inte vad den har för vapen i grund eller vad +d3 heter :)
Din första tactical ska ha -6,5 i komp.
Din vehicle penalty blir -4, eftersom land raiders räknas som två fordon vad gäller vehicle penalty.

Låter spelare som kan BA bättre än mig bedöma om något lätt kan förbättras. Men vill du ha högre komp får du nog byta ut att du valt de ondaste upgradsen till i princip varje enhet, utom termisarna.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

BA spelare här ^^

Reclusiarchen här vadå för utrustning? han kostar bara 130 i grund, så? Terminator armour?

Du måste uppgradera din Furioso till en Librarian för att kunna använda psyichic powers, så den ska kosta 175, inte 125. Annars är det bra powers (+d3 attacker heter Might of Heroes).

Tycker personligen att Assault Marines är hetare än Tacticals på nästan alla sätt och vis, vill du ha scoring razorbacks rekommenderar jag nakna 5-manna squads. En sådan femma med en Laser-razorback kostar 155p. Skulle byta ut plasma tacticals squaden mot en sådan.
Det enda som Tacticals ger som inte assault marines har är Heavy Weapons, men dem kan man istället ta i Devastator squads om man verkligen vill ha dem.

Infernus pistolen är nästan helt värdelös i Assault Marine squadden, den är dyrare och MYCKET sämre än en Melta Gun, ta en melta gun istället. Det enda den ger är 1 extra attack i närstrid, inte mycket med andra ord. Jag skulle bara ta Infernus Pistoler på sergeanter i enheter som redan har maxat med meltor.

Komp 45 är medel komp ungefär, men listan är inte riktigt värd så låg komp. Du har lite av varje vilket gör att motståndaren inte kommer ha några problem med "target priority". Listan är ok, ändra det som är fel (furioson) och posta en ny version av listan ;).

PS. För att vara gjord av någon som bara spelat 2matcher är den riktigt bra :)
Alexander Merinen

Peppe

Inlägg av Peppe »

Tack för tipset! Resclusiarchen ska kosta 130p. Han har ingen utrustning och går med terminators så de får lite extra punch. Jag delar upp squadsen så 5 åker i razorbacksen. Kanske tar bort lite vapen så jag kan uppgradera till en furioso librarian.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Kanske ta ett fast attack eller heavy support istället för dreaden? BAs fordon är ju fast allihopa (utom LRs) och det är lite stört...
Senast redigerad av 1 Johannesson, redigerad totalt 1 gånger.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kom ner på UH så kan vi snacka lite om listan där ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Peppe

Inlägg av Peppe »

Jag kommer inte ner idag :( Men kan snacka lite om den på söndag eller nästa måndag. Då kasnke du får se lite fler smakprover på vad jag målat

Skriv svar