LBK-tour etapp 5
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: LBK-tour etapp 5
det motverkar hela poängen med "enkelt"... antingen eller tycker jag
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
Oj jobbar ej så anmäler mig Per Svensson
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.
-
Lord_of_Slaanesh
Anmäler mig i mån av plats, Mikael Andersson.
Är det klart än vad det blir för missions?
Blir det märkligheter så som inga missions med objektiv eller KP i alla missions påverkar det ju listbyggandet en hel del. Potentiellt måste det till och med inhandlas lite extra
Blir det märkligheter så som inga missions med objektiv eller KP i alla missions påverkar det ju listbyggandet en hel del. Potentiellt måste det till och med inhandlas lite extra
-
Leidermark
Detta är enligt mig ganska vridet...xdanskx skrev:1: HQ/DoW
Setup: Dawn of War
Om du har fler HQ kvar på brädet när spelet är slut än din motståndare: 2-0
Lika många HQ: 1-1
Om skillnaden är mer än 350 VP till din fördel: 2-0
Lika med eller mindre än 350 VP: 1-1
Detta promotar tex SW som kan spela med 4 stenhårda karaktärer som aldrig dör eller Nids deathstar (3 HQ). Det är autowin för dom listorna på det uppdraget. Tycker att du bör se över detta uppdrag, de andra ser mycket bra ut annars.
Jag tror de där är gamla missions. Till och med jag har påpekat hur mycket SWs med ett ett gäng stenhårda karaktärer och få troops skulle gynnas av den uppsättningen som föreslogs.
Tanken med touren är att testa missions till Defcon, så att defcon blir så bra som möjligt. Då kanske det kommer med missions som ser konstiga ut, iaf i diskussionsstadiet, vilket vi är i nu för LBKTouren.
Men även om det är en testturnering inför en annan turnering så är såklart målet att göra den så jämn som möjligt.
Kp på alla missions kommer vi inte spela, det blev lite för snedvridet och gynnar vissa builds.
Men även om det är en testturnering inför en annan turnering så är såklart målet att göra den så jämn som möjligt.
Kp på alla missions kommer vi inte spela, det blev lite för snedvridet och gynnar vissa builds.
Winning is a theme!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Idén med sideboard är helt scrappad eller? Är den testad?
Vi har inte testat den ordentligt, och tror att den kan vara svårare att få till än vad vi först trodde, bra ide är det, men om den funkar i verkligheten vet jag inte.
Men nej, på defcon blir det ingen sideboard, för lite tid kvar att hitta ett fungerande system på nu imo.
Men nej, på defcon blir det ingen sideboard, för lite tid kvar att hitta ett fungerande system på nu imo.
Winning is a theme!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tror på idén jättemycket och tycker inte att den verkar särskilt klurig att få till.
En grundarmélista på 1250p. Två separata 500p-listor som vardera för sig bildar en legal armé tillsammans med grundlistan.
Man visar båda listorna för motståndaren innan bataljen, sedan väljer man i hemlighet vilken 500p-bit man ska nyttja och båda visar samtidigt upp sin valda lista för varandra.
Missions och annat upplägg kör man som vanligt. Kompen är samma oavsett vilken lista man valde och den baserar sig på den kombinationen med lägst komp.
En grundarmélista på 1250p. Två separata 500p-listor som vardera för sig bildar en legal armé tillsammans med grundlistan.
Man visar båda listorna för motståndaren innan bataljen, sedan väljer man i hemlighet vilken 500p-bit man ska nyttja och båda visar samtidigt upp sin valda lista för varandra.
Missions och annat upplägg kör man som vanligt. Kompen är samma oavsett vilken lista man valde och den baserar sig på den kombinationen med lägst komp.