Count ass lootas

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
chrixter

Re: Count ass lootas

Inlägg av chrixter »

cadelin skrev:Som alla konverteringar så är det väl upp till smak, ta en arboy och en blackork och titta på dom, har dom samma rustning så funkar det icke. Har blackorken mindre så är det game!
Klipp klipp och dutta dit lite gs. Alltid rätt att konvertera orker - det är så det skall vara. Det bombsäkra modden för att fixa lootas är att se till att bössorna är monterade på axeln - "deffguns are shoulder-mounted heavy weapons" - det är det utmärkande för Lootas.

Henke

Inlägg av Henke »

Catachans coola nätbrynjor get 5+ precis som Cadians skyddsrustning och Eldars heltäckande rustningar. Jag tror inte man får vara för petig när inte ens GW är det...

chrixter

Inlägg av chrixter »

AoBR gubbar + blandade bits + greenstuff, gem och tandpetare = Lootas.

http://postimage.org/image/1d0tt2tes/

På bilden även ett par "riktiga" Lootas för jämförelse. Känsliga personer varnas för usel målning.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag tycker att Black orcsen har alldeles för mycket rustning för att passera som lootas. Däremot borde du kunna bygga coola flash gitz av dem om du gör dem lite större.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Mortarion skrev:Jag tycker att Black orcsen har alldeles för mycket rustning för att passera som lootas. Däremot borde du kunna bygga coola flash gitz av dem om du gör dem lite större.
Beror lite på tema på armén kör du goff tex så passar det utmärkt! tycker jag .. läser man fluffet om deffskull lootas så tar dom en massa rustning & sånt för att bygga egna "spacemarine" rustningar därav att dom målar sig blå i ansiktet för dom tror att dom skjuter bättre :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

MrCheeze skrev: läser man fluffet om deffskull lootas så tar dom en massa rustning & sånt för att bygga egna "spacemarine" rustningar därav att dom målar sig blå i ansiktet för dom tror att dom skjuter bättre :)
Var i fluffen hittar du något om att lootas bygger egna spacemarine-rustningar?

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Läs om deffskulls antingen i 2:nd edition codexen eller Epic om dom :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker att Black Orks som lootas är fel om inte alla andra orker med 6+save också är byggda av Black Orks.
Då är det fortfarande fel, men inte lika mycket fel.

Jag tycker Snots (och många andras) veteraner av Storm Troopers är fel, eftersom de är figurer som kan användas i listan som det de egentligen är.

I frågan om Star Wars-gubbar baserade på taugubbar, som spelas som taugubbar är jag jävig.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

speedfreek skrev:Jag tycker att Black Orks som lootas är fel om inte alla andra orker med 6+save också är byggda av Black Orks.
Då är det fortfarande fel, men inte lika mycket fel.

Jag tycker Snots (och många andras) veteraner av Storm Troopers är fel, eftersom de är figurer som kan användas i listan som det de egentligen är.

I frågan om Star Wars-gubbar baserade på taugubbar, som spelas som taugubbar är jag jävig.
Jag håller tyvärr med Pär.
Förrutom på Star Trek-biten som jag iofs tycker är ball men för jobbig att se vad det är.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

MrCheeze skrev:Läs om deffskulls antingen i 2:nd edition codexen eller Epic om dom :D
Det har jag, och det står inget i någon av de böckerna om att deffskulls brukar gå omkring i hemmabyggda spacemarine-rustningar. Deffskullz har Ardboyz, precis som alla andra klaner, men det finns inget i fluffen om att Deffskull lootas (eller lootas från någon annan klan för den delen) skulle ha tyngre rustning än vanliga boyz. Eller att Deffskulls generellt har tyngre rustnignar än andra klaner.

Skriv svar