Speedfreek goes Dark eldar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek

Speedfreek goes Dark eldar

Inlägg av speedfreek »

Jag skall börja spela Dark Eldar nu när det äntligen kommer snygga figurer.
Efter att ha väntat i en massa år är det dags att spela snabba veka emo-alver.

Tänkte samla allt i en tråd, som en logg, eftersom jag inte vill ha en blogg...

Och har uppdaterat med lite "godbitar"

Hela armén kommer vara konverterad av enbart GW och utan GW-metall/finecast.
Bild

Wych och Warrior
Bild

Blood Bride
Bild

Ravager
Bild

Målade Wyches
Bild

Hellions med Baron Sathonyx
Bild

Archon med Blaster
Bild

Archon med Agoniser
Bild
Senast redigerad av 3 speedfreek, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Speedfreek goes Dark eldar

Inlägg av speedfreek »

Provspelade mot skjutiga orker utan lootas och vann ganska stabilt.

Achon Agoniser, Shadow field, drugs 120
Haemonculi WW-portal, liquifier gun 95
4 trueborn 4 blaster 108
venom 2 cannon 65
3 trueborn 2 splinter cannon 56
5 wraks liquifier gun 60
venom 2 cannon 65
5 wraks liquifier gun 60
venom 2 cannon 65
10 Warriors splinter cannon 100
10 Warriors splinter cannon 100
raider torment launcher, prow, sails 75
8 wyches 1 hydra blades, hekatrix, agoniser 120
raider torment launcher, prow, n-shield 80
1 beastmaster 5 khymerae 72
3 reavers cluster caltrops 86
3 reavers cluster caltrops 86
Ravager Nightshield 115
Talos Chain-flails 110
Talos Chain-flails 110

1748p
editerat kostnaden på en raider

Reavers ur en portal var ruskigt stabila och smatterbåtarna var kul de med.
Lorden var en sopa och hänger löst...

Jag har även lite gamla metallgubbar att sälja, eftersom min nya armé skall vara i plast.
Senast redigerad av 1 speedfreek, redigerad totalt 10 gånger.

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Kostnaden på din andra raider ser lite konstig ut.

Min Archon med liknande utrustning har skött sig bra än så länge i de få slag jag spelat, men har spelat mot Marines och då kanske han gör mer nytta.

Har själv suttit och limmat ihop lite Wracks idag, så de skall bli intressanta att testa.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Hmm, vad kör ni som wracks?

Kombon Ghouls, flagalanter verkar vara poppis...

Jag bar bara testspelat en minimatch på 750p mot Tau.
Använde mina gamla modeller + nya Lilith.

Satte henne i en båt med lite andra whychar, en annan båt med lite warriors och en massa warriors som rusa fram och blev kanonmat.

Warriors mot fire warriors var inte mycket att ha. Dock fick ju inget komma fram och visa vad dom kunde göra i närstrid. 4+ för att wounda firewarriors....... hade hellre haft gamla 3+. Dock kunde dom säkert varit nyttiga mot min motståndares fjantrobotdräkter.
Hur som helst så lyckades lilla Lilith komma in i hans tighta hög och hon röjde helt galet!
Sjukt många attacker utan save rullade in och hon slog i stort sett ihjäl allt själv. Ok, hon dör säkert lätt av lite skytte eller om någon hinner slå tillbaka men gud va hon slaska. Ska bli spännande att spela henne mot lite bättre CC-enheter än de Tau kan erbjuda.

The Desman

Inlägg av The Desman »

själv tycker jag att reavers verkar lite halvdana för den kostnaden men jag får ta och testa dem lite själv. annars så har du en ganska så intressant och varierad lista.

håller med om att de nya modellerna är riktigt snygga, dock så är man inte så pepp på att köpa nya warriors när man redan har 60+.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

The Desman skrev:själv tycker jag att reavers verkar lite halvdana för den kostnaden men jag får ta och testa dem lite själv. annars så har du en ganska så intressant och varierad lista.

håller med om att de nya modellerna är riktigt snygga, dock så är man inte så pepp på att köpa nya warriors när man redan har 60+.
Reavers fläskkrokar är fan hur bra som helst eftersom man inte kan göra nåt åt dem. 3st D6 S6 attacker plus ytterliggare 7st svagare på S3/4 är faktiskt oändligt bra.

The Desman

Inlägg av The Desman »

Silversixx skrev:
The Desman skrev:själv tycker jag att reavers verkar lite halvdana för den kostnaden men jag får ta och testa dem lite själv. annars så har du en ganska så intressant och varierad lista.

Reavers fläskkrokar är fan hur bra som helst eftersom man inte kan göra nåt åt dem. 3st D6 S6 attacker plus ytterliggare 7st svagare på S3/4 är faktiskt oändligt bra.

fast i den här listan så blir det ju bara 2d6S6 hits och 4 D3S4 hits. Och 172pts känns som lite mycket för det.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Sen kan dom ju faktiskt puckla på nåt oxå. Sätta en agoniser på truppledarn eller bara köra ner svagt infanteri.

Men något jag inte hittade i codexen som faktiskt stod i den förra om jag minns rätt.
Får man skjuta med sina splintergevär om man kört en kortare sträcka? Även tyngre vapen?
Kanske är en universal regel för jetbikes, jag orkar bara inte kolla regelboken:P

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

The Desman skrev:
Silversixx skrev:

fast i den här listan så blir det ju bara 2d6S6 hits och 4 D3S4 hits. Och 172pts känns som lite mycket för det.
Det är väldigt bra mot lättare trupper som har halvdana saves. Man får ju även coversaves om man skulle ha det som majoritet. Jag tror på att de är en jättebra enhet ibland och bra mycket sämre i nästan lika många fall som de är bra.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Fy fan för dom i korgen på venomen som får jet-utblåset rakt i ansiktet... annars var den fräck som fan!

Skriv svar