LBK-tour etapp 5
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
-
Michael Carl
Re: LBK-tour etapp 5
Om man skall använda sideboard, så bör man nog inte ha en fast gräns på det för att underlätta i armébyggandet. Istället för att ha exakt 500 poäng, så kan man variera mellan 400-600 poäng.
eller bara ha upp till 500p..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Upp till 500p och att ingen av delarna behöver vara legal i sig så tror jag det blir ganska enkelt.
Ett exempel där är att man ska kunna sprida ut wolf guards så att det exempelvis är 2 i grundlistan och 1 i ett sideboard och 3 inkl CML i ett annat. Dvs när man klumpar ihop det blir det alltid minst 3 så som det måste vara och att cyclonen bara är med när de är totalt 5 st. Inte så klurigt egentligen, men detta skulle inte funka om man bestämde att det var tvunget att vara legala uppsättningar i varje enskild del.
Sen tycker jag det vore kul att man kunde bygga på squads etc med hjälp av sidebaord. Typ en 5a av nåt i grundlistan men med olika extravapen i sideboardsen eller att de ibland bara är 5, men också kan vara 10, men det tror jag är krångligare än det är värt. Hela kompletta squads är nog the way to go.
Ett exempel där är att man ska kunna sprida ut wolf guards så att det exempelvis är 2 i grundlistan och 1 i ett sideboard och 3 inkl CML i ett annat. Dvs när man klumpar ihop det blir det alltid minst 3 så som det måste vara och att cyclonen bara är med när de är totalt 5 st. Inte så klurigt egentligen, men detta skulle inte funka om man bestämde att det var tvunget att vara legala uppsättningar i varje enskild del.
Sen tycker jag det vore kul att man kunde bygga på squads etc med hjälp av sidebaord. Typ en 5a av nåt i grundlistan men med olika extravapen i sideboardsen eller att de ibland bara är 5, men också kan vara 10, men det tror jag är krångligare än det är värt. Hela kompletta squads är nog the way to go.
När kan man vänta sig de färdiga missionsen till denna turnering?
Men sådär har det alltid funkat, att varje kombination av listan skall vara legal, inte att sideboarden skall vara legal i sig. (Edit: det jag menar med det är att 500pts delen inte behöver vara en legal lista, men den får bara innehålla legala enheter, dvs inte en enstaka marine, utan en hel enhet med marines. Wolf guards sätts ut i listan precis som vanligt.)
Men jag är inte alls emot att testa sideboard på touren, men det kommer fortfarande vara komp 25 och 1750, för det tänker jag inte ändra på.
Sen om det blir sideboard på defcon får touren utvisa.
Spikar all info om touren på fredag!
Men jag är inte alls emot att testa sideboard på touren, men det kommer fortfarande vara komp 25 och 1750, för det tänker jag inte ändra på.
Sen om det blir sideboard på defcon får touren utvisa.
Spikar all info om touren på fredag!
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
Man får se det som 2 listor som du väljer mellan. Så länge som båda dessa är legala, så har du en legal lista.
Winning is a theme!
Mmm precis. trodde nog det men ville bara få det förtydligat
wolf guard exemplet är ju lite intressant just för att antalet är relevant också och inte bara hur de ser ut i enheterna. Dvs de är 3-10 som unit choice och bara får ta ett heavy per 5 osv. Finns säkert fler exempel på detta men jag tog nåt jag hade koll på.
Bra med info på fredag! Då hinner jag pilla lite i helgen om det behövs nåt mer
wolf guard exemplet är ju lite intressant just för att antalet är relevant också och inte bara hur de ser ut i enheterna. Dvs de är 3-10 som unit choice och bara får ta ett heavy per 5 osv. Finns säkert fler exempel på detta men jag tog nåt jag hade koll på.
Bra med info på fredag! Då hinner jag pilla lite i helgen om det behövs nåt mer
- theWatchman
Side boards är inte värt det om man inte hittar ett väldig lätt sätt att bygga listorna på. Typ: 2 listor om 1750p max 500p får diffa mellan armeérna men man får köpa fler uppgrades + gubbar till befintliga enheter osv. samt att kompen räknas på den listan med lägst komp.
Jag röstar nej för side boards just nu men är öppen för att diskutera igenom olika alternativ för hur det skulle kunna funka under vintern så kanske vi kan testa det till våren och eventuellt på Lincon.
Jag röstar nej för side boards just nu men är öppen för att diskutera igenom olika alternativ för hur det skulle kunna funka under vintern så kanske vi kan testa det till våren och eventuellt på Lincon.
jag är inne på att testa det på touren, funkar det inte tillräckligt bra så vi kan tweaka det till nåt som fungerar, annarsså kör vi defcon som vanligt, o så jobbar man på sideboards under våren/alternativt skippar det.
men är för många emot så kör vi det inte.
men är för många emot så kör vi det inte.
Winning is a theme!
- theWatchman
Om side boardsen får vara upp till 500p så funkar det iaf.... Har räknat hela förmiddagen.... men det är ändå lite lurigt att göra listorna.