LillePer skrev:Jag tänkte på Assaultmarine varianten där du har rabatt. Eftersom det var det som var under diskussion. En 50p rhino ska inte kompa hårdare än 3.5. Ingen har påstått det.
Fast rabatten kommer ju ifrån att du har betalt överpris för JPlösa assaultmarines.
5 BA assmarines + Razorback = 120pts
5 Greyhunters + Razorback =115pts
Så frågan är egentligen om man tycker att 0.5/1komp är för lite för att få en fast Rhino/ RB.
Seregon skrev:Varför har prästerna omvänt kumulativ minus? Nummer två bör väl ge mer minus än nummer ett?
Präst nummer 2 tillför inte lika mycket till listan som nr 1.
Mortarion skrev: Jag har ändrat mig angående Sanguinor och präst. Den kombon skall få lite extra minus. Även bortsett från effekten på Sanguinor själv så blir bonusattackerna han delar ut mycket mer värda med Furious charge.
Håller med, inte för att jag tyckte att FNP gav så mycket till Sanguinor som man skulle kunna tro men Furious med extra attackerna är väl värt det.
Mutt skrev:Jag hade lätt gjort det. En marine-lista innehåller väl omkring 3-5 bilar som är aktuella. 75p för att alla dessa kan åka 18" i sista rundan för att claima eller contesta objective är ett lågt pris
Delvis sant men dessa 75pts är oxå yttligare 1 fordon (RB/Speeder) man skulle kunnat ha i listan.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.