Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Jacke

Re: Blood Angels

Inlägg av Jacke »

cadelin skrev:
PerS skrev:En rhino utan något är -7/30p (utan fordons minus) En vanlig Rhino är strax under -3/30p. Så en BA rhino kompas redan mer än dubbelt så hårt.
nja -3,5 / 50 poäng -> -3 /30 poäng vilket gör att BA rhino är lite bättre kompat vilket det ska vara för 15 poäng för fast är inte värt det på en rhino.
Det är väl en smaksak. Jag tycker det är helfränt att åka 18". Det finns en och annan spelare som inte gillar att ha motståndarens armé i knät tur 1.

Dock är det ju precis som ni säger bättre på Razorback,Vindis&Preds. Men det är inte dåligt på en Rhino

Mutt

Inlägg av Mutt »

Vem skulle inte köpa fast till sina rhinos för 15p om alla fick göra det?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag vill inte köpa fast rhinos till mina space marines om det innebär att jag måste köpa det till alla mina fordon.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag hade lätt gjort det. En marine-lista innehåller väl omkring 3-5 bilar som är aktuella. 75p för att alla dessa kan åka 18" i sista rundan för att claima eller contesta objective är ett lågt pris. Sedan får man som bonus att man kan åka 12" och skjuta (predators 6" och skjuta allt är helt übergrymt så det behöver inte ens nämnas) eller bara åka lite längre någon annan gång, som till exempel första rundan.

Ps saken

Inlägg av Ps saken »

LillePer skrev:Jag tänkte på Assaultmarine varianten där du har rabatt. Eftersom det var det som var under diskussion. En 50p rhino ska inte kompa hårdare än 3.5. Ingen har påstått det.
Fast rabatten kommer ju ifrån att du har betalt överpris för JPlösa assaultmarines.

5 BA assmarines + Razorback = 120pts
5 Greyhunters + Razorback =115pts
Så frågan är egentligen om man tycker att 0.5/1komp är för lite för att få en fast Rhino/ RB.
Seregon skrev:Varför har prästerna omvänt kumulativ minus? Nummer två bör väl ge mer minus än nummer ett?
Präst nummer 2 tillför inte lika mycket till listan som nr 1.
Mortarion skrev: Jag har ändrat mig angående Sanguinor och präst. Den kombon skall få lite extra minus. Även bortsett från effekten på Sanguinor själv så blir bonusattackerna han delar ut mycket mer värda med Furious charge.
Håller med, inte för att jag tyckte att FNP gav så mycket till Sanguinor som man skulle kunna tro men Furious med extra attackerna är väl värt det.
Mutt skrev:Jag hade lätt gjort det. En marine-lista innehåller väl omkring 3-5 bilar som är aktuella. 75p för att alla dessa kan åka 18" i sista rundan för att claima eller contesta objective är ett lågt pris
Delvis sant men dessa 75pts är oxå yttligare 1 fordon (RB/Speeder) man skulle kunnat ha i listan.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Så du betalar 5p för att vara fearless/furious charge var sjätte match. Och du kan åka 12" och skjuta din Razorback..., det du tappar är typ counter attack och acute senses. Jag vet vad jag skulle köpa 8 dagar i veckan. Neh men faktum är att bilar till assault marines blir jävligt poäng värda om man jämnför om du köper till tacticals i samma codex. (Framförallt bilar där du endast trycker in 5 killar iom mindre kostnad för bil med innehåll)

Jacke

Inlägg av Jacke »

LillePer skrev:Så du betalar 5p för att vara fearless/furious charge var sjätte match. Och du kan åka 12" och skjuta din Razorback..., det du tappar är typ counter attack och acute senses. Jag vet vad jag skulle köpa 8 dagar i veckan. Neh men faktum är att bilar till assault marines blir jävligt poäng värda om man jämnför om du köper till tacticals i samma codex. (Framförallt bilar där du endast trycker in 5 killar iom mindre kostnad för bil med innehåll)
Man tappar både counter attack och extraccw. Så vargarna har 2 attacker mer per person, och är billigare.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

@Jacke

Det snackas Assaultmarines, så dom tappar en Bolter och inte CC vapen.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

ta bort minuset på assaultmarines för att dom är 10. Kan dom inte combatsquada och deepstrika så är det inte alls bra.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

cadelin skrev:ta bort minuset på assaultmarines för att dom är 10. Kan dom inte combatsquada och deepstrika så är det inte alls bra.
FAQ:n säger klart och tydligt emot regeln "Combat Squads" dock, så FAQ-formuleringen lär ändras.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar