Codex Grey Knights

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Codex Grey Knights

Inlägg av Nefrums »

en box termisar = en box GKs
antagligen både i pengar och poäng..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

paintner

Inlägg av paintner »

och ni tror inte att om det nu är så att det krävs 2 lådor och en blister att göra en armé att dessa står i kurs prismässigt vad en vanlig armé på 5 blisters och 10 lådor kostar? =)
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Mammas på att varje grey knight termosgubbe kommer kunna uppgraderas med något sjukt imbavapen som det bara finns ett av i lådan ala Chaos Terminators.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Jacke

Inlägg av Jacke »

paintner skrev:och ni tror inte att om det nu är så att det krävs 2 lådor och en blister att göra en armé att dessa står i kurs prismässigt vad en vanlig armé på 5 blisters och 10 lådor kostar? =)

Det vet man aldrig, vissa arméer är ju generellt lite billigare än andra. Blev väldigt possitivt överaskad av Daemons, armén är rätt mycket billigare än de flesta andra, "bara" 170 spänn för enheterna och strax över 200 för Deamonprinsarna. Bloodchrushers är visserligen dyra men jämfört med liknande enheter som köps i blister är dem ett kap. Det enda som är dyrt är ironiskt nog de löjligt fula stordemonerna i tenn som inte uppdaterats sedan 2nd eddition :shock:

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jacke skrev: Det enda som är dyrt är ironiskt nog de löjligt fula stordemonerna i tenn som inte uppdaterats sedan 2nd eddition :shock:
De har fått nya fula huvuden sedan dess och de som finns kom inte förrän i 3.rd (tror jag)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Här är en liten sammanfattning av rycken om GK psycik powers:

"Shrouding' basically unchanged...also known as nightfighting...one source suggests possible grant 6+ cover save

'Rites of Exorcism' daemon units charging as if into difficult terrain.

'Aegis' enemy Psykers within 12" take psychic tests with +1d6

I've heard stuff about Hammerhand. Basically, it's cast in the assault phase, and the casting unit gains +1S until the end of the turn which is awfully nice when everyone's packing a force weapon.

The Grey Knights are getting a new unit or they are getting an upgrade that causes an automatic hit to any enemy model in base-to-base with them. This hit wounds on a 4+ regardless of enemies toughness with normal saves allowed and occurs before ALL attacks (think old mandiblasters), but still adds to combat resolution at the end of combat.

Holocaust is now range 12 large blast

All GK vehicles are immune to Shaken and Stunned (Sacred Hull). Stormraven is not a dedicated Transport. All GK vehicles are psykers with LD 10

Blessed is now a vehicle psychic power that picks one facing and raises the AV by 2 to a max of 14
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Nefrums skrev: Blessed is now a vehicle psychic power that picks one facing and raises the AV by 2 to a max of 14
Verkar konstigt, kommer nog komma nån restriction om att det bara är i shootingfasen. Annars blir det sjukt svårt att klå eras rhinos. "Jag stärker mitt rearpansar till 13 ...lycka till.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Wheee kan jag ha AV14 Stormravens om jag byter codex, check!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Dreadnoughts blir ganska hårda i närstrid.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

cadelin skrev:
Nefrums skrev: Blessed is now a vehicle psychic power that picks one facing and raises the AV by 2 to a max of 14
Verkar konstigt, kommer nog komma nån restriction om att det bara är i shootingfasen. Annars blir det sjukt svårt att klå eras rhinos. "Jag stärker mitt rearpansar till 13 ...lycka till.
Jag får det bara till 12 men jag kan ju ha fel... ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar