bonga!

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
Bengt

Re: bonga!

Inlägg av Bengt »

Nefrums skrev:men hallå det är ingen rhino. Ingen rhino (eller nån annan GW tank för den delen) skulle ha ground clearance nog att kuna köra på nåt annat än extra slät asfalt.
Faktum är ju att just rhino chassit har lite ground clearance. LR, Russ, Chimera å andra sidan...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Bengt skrev: ...Chimera å andra sidan...
har 0.45m ground clearance. (källa: IA)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

i så fall är en chimera ca 12m hög...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

under förutsättning att GW gör skalenliga modeller ja. vilket är ungefär lika troligt som att de får fram regler utan hål, större än hålen i en schweizerost. (i'm NOT holding my breath)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

L3go skrev:
Bengt skrev: ...Chimera å andra sidan...
har 0.45m ground clearance. (källa: IA)
Alltså, de kan ju skriva vad för svammel som helst, men den typ av design med pansar som helt täcker road wheels har ju ingen ground clearance om inte banden är minst lika breda som den bepansrade sektionen.

Jämför banden på en WWI tank http://en.wikipedia.org/wiki/File:MarkIV_1.jpg med GWs missfoster.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Bengt skrev:Alltså, de kan ju skriva vad för svammel som helst...

ja, det är väl lite det som är science-fiction? ;)
Division 5.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Nefrums skrev:men hallå det är ingen rhino. Ingen rhino (eller nån annan GW tank för den delen) skulle ha ground clearance nog att kuna köra på nåt annat än extra slät asfalt.
Real Life Rhino

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

L3go skrev:
Bengt skrev:Alltså, de kan ju skriva vad för svammel som helst...

ja, det är väl lite det som är science-fiction? ;)
Det stämmer inte med modellens utseende. Fast du kanske menar att det ska tolkas som en ingame källa, så enligt Imperiets byråkrati så har en Chimera 0,45m markfrigång. :lol:

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

HeadWar skrev:
Real Life Rhino
jag har set den innan, men det skulle vara så ballt om man fick prov köra den.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Idag såg jag flera gånger en extremt Jeppa-lik människa på gymmet i Bollnäs. Fysionomi, skägg, kisande ögon, the works. Jag tittade på allvar efter hål i mallen... :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar