Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av muffin »

@Doc Sniksnak

dinna tyranider ser bra ut, det är roligt att se så många. sitter själv nu och pumpar allt jag har. ( har bara kvar 70 termas att måla nu :( )
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Papa D »

Tja guys..

Nu har jag fipplat lite till med min lila farbror.. gjort lite smuts kring nederdelen av roben, men de lär inte synas på dessa bilder. Tog en varmare lila och förbättra alla highlights, samt kasta på ett backpack. Ska nog på min frus inrådan köra oranga unit markings och en svart på vit, eller orange cult symbol, en på vardera axelmuff.

what say ye, e mycket mer nöjd med den varmare lila.
Version2.1.jpg
Version2.1.jpg (52.59 KiB) Visad 1158 gånger
Version 2.2.jpg
Version 2.2.jpg (49.59 KiB) Visad 1159 gånger
Version 2.3.jpg
Version 2.3.jpg (48.79 KiB) Visad 1156 gånger
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Papa D »

å fjärde bilden
Version 2.4.jpg
Version 2.4.jpg (52.87 KiB) Visad 1149 gånger
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av evr »

Ser mycket bättre ut med mörkare lila, men är inte så förtjust i de vita kläderna. Ser ut som att han glömt ta på sig sin uniform efter en natt med KKK.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Papa D »

HAHAHA, rasist heretics!!

Nah, jag förstår hur du tänker, kände likadant innan, men nu tror jag att de blir så här, lite tweeks till kanske, men de blir no fan vit/lila.. de har man iaf inte sett förut, ska smutsa ner cloaksen lite mer, men dom kommer förbli vita =)

Sov gött allihopa!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Per Pirat »

Jag gilla hur de var innan allt lila och vitt kom in i bilden :mrgreen:
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Anton »

Gillar den, men ta bort alla imperiesymboler även om de är små. Kättare slarvar inte med sånt.

Tror helhetsintrycket av färgschemat blir bättre när basen är gjord också, att den är också vit just nu påverkar utan att man tänker på det.

Damen kan ha en poäng med orange. Tror också att en skarpare highlight på det lila kan lyfta färgschemat, särskilt sett på lite avstånd. Tänker främst på mössan och geväret.

Skånepär kommer för övrigt snart att säga att lila+vitt visst har gjorts innan. Men det är fortfarande originellt, om än inte helt unikt, i mina ögon.

kmzz0r
Inlägg: 439
Blev medlem: 04 maj 2010, 07:56

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av kmzz0r »

Papa D, det kommer se riktigt ball ut när de är många sen, om du målar enligt din senaste.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av HeadWar »

Papa D skrev:men de blir no fan vit/lila.. de har man iaf inte sett förut
Tvinga mig inte att ta fram dreadnoughtbilden...

Jag kanske är partisk, men jag tycker det här ser riktigt bra ut, och det ser definitivt chaos cultist ut. (Om än inte Nurgle.)

Honken
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 dec 2009, 19:44

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Honken »

Jag tycker det fattas en urskuren chaos star på axelskyddet, som är ifylld med röd färg.

Skriv svar