Tjej vann turnering!

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Clara

Re: Tjej vann turnering!

Inlägg av Clara »

the godfather skrev:clara, du vann jöe best painted på lincon bara för att jag målar dåligt, eller hur ;) :wub:
Åh, jag som trodde att det helt enkelt berodde på att jag var duktig på att måla. Kanske ska börja med det på turneringar, istället för att efteråt säga att någon vann för att den är duktig kan vi ju säga att vi andra är så dåliga. "Och första pris går till NN för att ni andra sög så mycket, bra jobbat." :D Vi kanske inte har några duktiga spelare i Sverige , de är bara inte sämst.

70 svettiga karlar som knappt har sovit på flera dygn blir inte bättre på bild av några prizegirl, tyvärr. Vi kan ju annars gå hela vägen och ha spelare som springer ett segervarv efter vunnen match, sprutar en skakad dr. pepper över bordet och sedan sliter sönder sin t-shirt och gör något tragiskt försök till en kullerbytta. Det skulle ge en lite festligare stämning till hela tävlingsmomentet.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Clara skrev:Vi kan ju annars gå hela vägen och ha spelare som springer ett segervarv efter vunnen match, sprutar en skakad dr. pepper över bordet och sedan sliter sönder sin t-shirt och gör något tragiskt försök till en kullerbytta. Det skulle ge en lite festligare stämning till hela tävlingsmomentet.
Challenge accepted!
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Nefrums skrev:
Clara skrev:Vi kan ju annars gå hela vägen och ha spelare som springer ett segervarv efter vunnen match, sprutar en skakad dr. pepper över bordet och sedan sliter sönder sin t-shirt och gör något tragiskt försök till en kullerbytta. Det skulle ge en lite festligare stämning till hela tävlingsmomentet.
Challenge accepted!
Ska bli sjukt kul att se :D
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Madrasser mäh höl i.

Äsch, kanske var jag lite hård i mitt tidigare inlägg men jag ser det som min rätt att snacka skit om alla som vinner något. Självklart var det kul att hon vann med en sådan lista, jätte skoj med variation men man blir ju ändå misstänksam och funderar på vad alla andra spelat för något.

Sen brukar mina fördomar om tjejer i märkliga kläder och som sysslar med manga/fantasy/sf stämma ganska bra för det mesta. Precis som alla smala gossar med fjun/tjocka farbröder med glasögon som hänger i GW-butiken även oftast lever upp till mina förväntningar om en klassisk nörd.
Dock är det ju inget fel med det, bara att man kan få för mycket av den varan och måste skynda sig därifrån.

puss

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Suck och stööön!

Jag kan väl svara med att din kommentar på liknande sätt bekräftar de fördomar jag fick av dig när jag läste ditt tidigare inlägg. Det där var verkligen inget vidare försök till att låtsas vara mindre dömande. Det är rätt patetiskt när nördar påstår att andra nördar är mer nördiga.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Halvar

Inlägg av Halvar »

eller att vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet.
Ja' än't bittä'!

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Nefrums skrev:
Challenge accepted!
GothCon har fan potential i år!
Människomat, till exempel spannmål.

Stefan

Inlägg av Stefan »

Stefans checklista: Gillar jag figurspel: ja. Tror jag kvinnor är lika duktiga på figurspel som män: självklart (och jag tycker det är tråkigt att fler kvinnor inte spelar). Tycker jag som heterosexuell man om att se halvnakna/nakna kvinnor: japp. Hatar jag politiskt korrekta åsikter och kristen moral: ja! Tror jag 9 av 10 som har pk-åsikter i smyg slörunkar porr: ja.

Vad det gäller prizegirls så, kom igen, det är bara kul och harmlöst. Och jag är verkligen för jämställdhet; slunga med ett par läckra chippendalesnubbar för alla kvinnor/homo/bi-spelare vettja. Alltsammans är bara dumt och kul :)

Och om vi ska ha ett pk-40k-sverige, så hoppas jag att alla svenska turneringar bannar 50% av alla dark eldar-figgar och 25% av alla demonfiggar osv...................
Stefan "Krak" Hedström

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Stefan skrev:har pk-åsikter i smyg
Finns det de som inte smyger med sina pk-åsikter?
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Stefan

Inlägg av Stefan »

ErikJohannesson skrev:
Stefan skrev:har pk-åsikter i smyg
Finns det de som inte smyger med sina pk-åsikter?
För att förtydliga: slörunka i smyg...
Stefan "Krak" Hedström

Låst