Tjej vann turnering!
Re: Tjej vann turnering!
Det handlar inte om att vara pk, det handlar om att det är helt ointressant att ha prizegirls. Du får väl titta på halvnakna flickor och smygrunka hur mycket du vill, men blanda inte in 40k i det hela.
Visst är det tråkigt att gw har så halvnakna kvinnomodeller, men det kan vi inte riktigt påverka. Vi kan dock se till att vi inte har halvnakna kvinnor vars uppgift är att vara ögongodis på turneringar.
Jämställdhet handlar inte om att ha samma antal nakna tjejer som nakna killar, det handlar om hur vi ser på dem och där skiljer det sig åt, tyvärr.
Visst är det tråkigt att gw har så halvnakna kvinnomodeller, men det kan vi inte riktigt påverka. Vi kan dock se till att vi inte har halvnakna kvinnor vars uppgift är att vara ögongodis på turneringar.
Jämställdhet handlar inte om att ha samma antal nakna tjejer som nakna killar, det handlar om hur vi ser på dem och där skiljer det sig åt, tyvärr.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Den här tråden börjar bli rätt otrevlig och rent av äcklig. Dags att låsa tråden innan det spårar ur mer än det redan gjort!!!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Parentes:
Jag tycker det stora problemet med de kvinnliga modeller som GW spottar ur sig ser ut som skräp. Detta oavsett hur mycket kläder de har på sig. Det ska väl inte vara så himla svårt att få alla modeller att se skapliga ut. Hasslefree och andra klarar ju av att skulptera figurer av båda könen så varför ska inte GW kunna göra det?
Slut parentes.
Prizegirls-boys-men-women-donkeys... det går bort alltihop.
Jag tycker det stora problemet med de kvinnliga modeller som GW spottar ur sig ser ut som skräp. Detta oavsett hur mycket kläder de har på sig. Det ska väl inte vara så himla svårt att få alla modeller att se skapliga ut. Hasslefree och andra klarar ju av att skulptera figurer av båda könen så varför ska inte GW kunna göra det?
Slut parentes.
Prizegirls-boys-men-women-donkeys... det går bort alltihop.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
De nya dark eldar modellerna är ju helt okej dock tycker jag. Jag gillar att de verkligen ser ut att höra ihop med alla andra gubbar, att de går att blanda lite hur som. Men gw har ju annars haft lite svårt med proportionerna bröst-midja-höft, plus att kvinnor ofta får en väldigt tydlig navel.. väldigt smickrande 
1.Visst är det onödigt, håller verkligen med dig. Jag tycker däremot att det är så harmlöst att det är pk att orka tjafsa om det. Personligen tycker jag det är skoj för att det är just dumt...Clara skrev:Det handlar inte om att vara pk, det handlar om att det är helt ointressant att ha prizegirls. Du får väl titta på halvnakna flickor och smygrunka hur mycket du vill, men blanda inte in 40k i det hela.
2. Inte påverka? Är du tvingad av GW att spela deras spel och köpa deras sexistiska (om man nu tycker det) figgar?
3. Jag är fullt medveten om att världen inte är jämställd mellan könen, men jag anser ändå att det är individens rättighet att få vara prizegirl/prizeman om han/hon vill... Individens egna rättigheter borde vara fundamentet för jämställdhet anser jag.
Stefan "Krak" Hedström
Clara och Röde får dagens "instämmer-klapp".
klapp.
klapp.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Seriöst, är det bara jag som ser vinnarbilden med prizegirls som en parodi på kampsportsevents av typen UFC o liknande, chilla...
Stefan "Krak" Hedström
Stefan:
1. "orka tjafsa om det"? Ja, det är värt det. För mig är det viktigt att svenska 40k inte blir någon klubb för inbördes *****mätning där man tycker att det är "kul" och "skoj" att vidmakthålla könsordningen. (och jag är fullt medveten om att jag nu blir klassad som en pms-bitch.. men det säger mer om dig än om mig)
2. Självklart är jag inte tvingad. Jag skulle inte kalla dem sexistiska utan mest ensidiga. Vissa modeller av kvinnor är bra, andra inte. 40k är dock ett spel som utspelar sig i en helt annan värld i en helt annan tid, inte fan vet jag hur folk ser ut där egentligen. Kvinnor kanske bara är lite hårdare så de behöver inte så mycket rustning
3. För mig är respekt för kvinnor och män vägen till jämställdhet..
Kan vi inte bara komma fram till ingen tjej vill spatsera runt halvnaken på en 40k turnering?
1. "orka tjafsa om det"? Ja, det är värt det. För mig är det viktigt att svenska 40k inte blir någon klubb för inbördes *****mätning där man tycker att det är "kul" och "skoj" att vidmakthålla könsordningen. (och jag är fullt medveten om att jag nu blir klassad som en pms-bitch.. men det säger mer om dig än om mig)
2. Självklart är jag inte tvingad. Jag skulle inte kalla dem sexistiska utan mest ensidiga. Vissa modeller av kvinnor är bra, andra inte. 40k är dock ett spel som utspelar sig i en helt annan värld i en helt annan tid, inte fan vet jag hur folk ser ut där egentligen. Kvinnor kanske bara är lite hårdare så de behöver inte så mycket rustning
3. För mig är respekt för kvinnor och män vägen till jämställdhet..
Kan vi inte bara komma fram till ingen tjej vill spatsera runt halvnaken på en 40k turnering?
min kommentar om att ha prizegirls är skrämmande kanske inte var tillräckligt tydlig. jag tyckte det var skrämmande att betala för att några lättklädda tjejer ska vara med vid utdelningen av priserna. jag visste vid skrivande stund inte att det var ett cosplay event som pågick på konventet och att det var det som var dragplåstret så huruvida de är betalda eller bara övertalade/kände att de ville vara med på bild tänkte jag inte på, jag antog bara att de var betalda.
Ja' än't bittä'!
Det här börjar gå way off-topic nu. Jag låser tråden innan det spårar ur helt. Om ni vill hålla diskussioner om jämställdhet vs prizegirls så finns det ett off-topic forum, för det här har inte riktigt med 40k att göra.
- Moderator Zurk
- Moderator Zurk
Alexander Merinen