Newsflash: The mongo-Nobz gets a käftsmäll!

Berättelser från slagfälten och turneringarna
Gonka Koff

Newsflash: The mongo-Nobz gets a käftsmäll!

Inlägg av Gonka Koff »

Gonka har lurkat litet igen, och hittade denna upplyftande läsning!

Dock undrar jag om inte psykerenheter kommer att bli ännu mer hatade än lash, mongonobs och andra bike-tramserier. Vad tror ni?

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=198321
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: Newsflash: The mongo-Nobz gets a käftsmäll!

Inlägg av cadelin »

jag tror att lysander just blev stapelkaraktären i alla spacemarinlistor, han som redan var brutet bra. Dock verkar psykersquaden vara riktigt riktigt bruten.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Ljug!

Eskil

Inlägg av Eskil »

Psykarna är ju rätt lätta att döda dock, och mot mech eller armeer med fearless är de ganska veka.

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Psykersquaden är bara ytterligare ett tillskott i sten-sax-påseleken som uppstår i helt okompade miljöer. Till skillnad från de flesta powerbuildarméer kommer dock ig-arméen att få in en massa annat ball förutom psykersquaden så den kommer nog att kunna hävda sig mot fearless arméer också typ hordorker och 9-2 dock tror jag den får stora problem med dubbla bike-councils.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

psyker squads är mer broken än lash, men de är inte bra mot alla armeer.. Mongo nobs är dröm motståndet för IG nuförtiden.

Och nej de är inte lätta att döda, de kommer alltid att sitta i en chimera med cammo netting som gömmer sig bakom andra tanks och har 3+ save
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar