BLÅCON 2011 19 Mars
BLÅCON 2011 19 Mars
Hej alla glada det är Farbror Blåholtz från föreningen SF Lagus i Trollhättan.
Tänkte att vi skulla hålla en något ovanligare tunering i Trollhättan den 19 Mars.
Upplägg.
1111pts på kortabord med udda mission upplägg.
4 missions på en dag och fin fina priser i ren Blåholtz anda.
Inga flygande monster.
Inget enskild modell får kosta över 160pts (förutom tyranidernas hive tyrant)
Inga dubbleringar utanför troops
Listor ska skickas till min majl blauholtz@gmail.com helst en vecka innan.
Målningsbedömning: Målat men inga extra poäng till snyggt målat
Väldigt hårda listor är inte välkomna.
1 hq 0-2 elite 0-2 fast 0-2 heavy 2-6 troops.
Trollhättan, hjortmossegatan 103
lätt att hitta om man åker 45an.
upphämtning på busshpl kan ordnas.
Max 16 platser
Nytt för i år så kommer alla missions finnas tillgängliga på Sflagus hemsida INNAN konventet börjar för att inga misstag ska ske.(något som händer ofta tydligen)
Preview missions finns att hitta här: http://www.sflagus.org/e107_plugins/for ... hp?24544.0
PRISER
1st,2nd and 3rd prize.
Best sportmansship.
Coolaste armelista.
Bossfight Champion.
START! Kl. 9:30 lär vara färdigt 22:00
ANMÄLDA 15/16
1.Blåholtz (arrangör) Imperial guard
2. Alexander Merinen CSM
3. Daniel Kirby Orks
4. Socker Conny Karlsson CSM
5. Anders Forsmark BA
6. Peter Holmqvist SW
7. Per Stureson CSM
8. Tobias Olsson TYR
9. Robert Jahn
10. Jon Hallin DAE
11. Mattias Ti Tell TAU
12. Johannes Blomstervall IG
13. Jonas Nilsson CSM
14.
15. Fröken Sara Fager SM
16. Niclas Demus Hemlin
Tänkte att vi skulla hålla en något ovanligare tunering i Trollhättan den 19 Mars.
Upplägg.
1111pts på kortabord med udda mission upplägg.
4 missions på en dag och fin fina priser i ren Blåholtz anda.
Inga flygande monster.
Inget enskild modell får kosta över 160pts (förutom tyranidernas hive tyrant)
Inga dubbleringar utanför troops
Listor ska skickas till min majl blauholtz@gmail.com helst en vecka innan.
Målningsbedömning: Målat men inga extra poäng till snyggt målat
Väldigt hårda listor är inte välkomna.
1 hq 0-2 elite 0-2 fast 0-2 heavy 2-6 troops.
Trollhättan, hjortmossegatan 103
lätt att hitta om man åker 45an.
upphämtning på busshpl kan ordnas.
Max 16 platser
Nytt för i år så kommer alla missions finnas tillgängliga på Sflagus hemsida INNAN konventet börjar för att inga misstag ska ske.(något som händer ofta tydligen)
Preview missions finns att hitta här: http://www.sflagus.org/e107_plugins/for ... hp?24544.0
PRISER
1st,2nd and 3rd prize.
Best sportmansship.
Coolaste armelista.
Bossfight Champion.
START! Kl. 9:30 lär vara färdigt 22:00
ANMÄLDA 15/16
1.Blåholtz (arrangör) Imperial guard
2. Alexander Merinen CSM
3. Daniel Kirby Orks
4. Socker Conny Karlsson CSM
5. Anders Forsmark BA
6. Peter Holmqvist SW
7. Per Stureson CSM
8. Tobias Olsson TYR
9. Robert Jahn
10. Jon Hallin DAE
11. Mattias Ti Tell TAU
12. Johannes Blomstervall IG
13. Jonas Nilsson CSM
14.
15. Fröken Sara Fager SM
16. Niclas Demus Hemlin
Senast redigerad av 18 Blauholtz, redigerad totalt 14 gång.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"
Re: BLÅCON 2011 19 Mars
Jag vill vara med!! Jag kommer att spela Chaos Space Marines om Tobbe låter mig låne lite gubbs (sisådär 15-16 killar med ikon, fist och dubbel melta).
Alexander Merinen
Blauholtz skrev: Inga flygande monster.
Inget enskild modell får kosta över 160pts
Varför? Känns som en ovanligt skum begränsning.
-
Silvertejp
Varför det ?lurräven skrev:Blauholtz skrev: Inga flygande monster.
Inget enskild modell får kosta över 160pts
Varför? Känns som en ovanligt skum begränsning.
Vad på över 160pts är inte super hårt.
Jag övervägen en armour begränsning på 34 (FSB) också men jag vill veta vad folk tycker om det först.
Senast redigerad av 1 Blauholtz, redigerad totalt 17 gånger.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Dark Eldar vill vara med och spela Linus Mossberg.
Kanske bättre att bara begränsa till inget AV 14. Taus tank med 13/12/10 är ju inte galet mycket starkare än Imperiets Predators ellr Vindicators. Eller är det AV 13 dreadsen som är för starka (Furioson och Ironcladen)? Kanske även sätta ett tak på max 3-4 fordon? (AV 10-11 skvadroner räknas som ett fordon)Blauholtz skrev: Varför det ?
Jag övervägen en armour begränsning på 34 (FSB) också men jag vill veta vad folk tycker om det först.
160p begränsingen tycker jag är bra. Det enda som jag kan tycka straffas av den begränsingen är Tyranidernas Hive Tyrant (som ligger på 170p naken och lätt kommer upp i 200-ish poäng innan den blir galet hård att hantera). 160 begränsar SW dunderkaraktärer, massor med starka special characters över många codexar (men de som inte är så brutna och mest roliga får fortfarande vara med).
Poängen med turneringen är ju ändå inte att bygga så hård lista som möjligt.
Alexander Merinen
-
Silvertejp
Med så få deltagare så skulle väl en förhandsbedömning av listorna inte vara svår? En battlewagon går ju in på AV36 men ser inte jag som stenhård beroende på vad som sitter i och med t.ex. 'ard case är den ju nästan dålig.Zurken skrev:Kanske bättre att bara begränsa till inget AV 14. Taus tank med 13/12/10 är ju inte galet mycket starkare än Imperiets Predators ellr Vindicators. Eller är det AV 13 dreadsen som är för starka (Furioson och Ironcladen)? Kanske även sätta ett tak på max 3-4 fordon? (AV 10-11 skvadroner räknas som ett fordon)Blauholtz skrev: Varför det ?
160p begränsingen tycker jag är bra. Det enda som jag kan tycka straffas av den begränsingen är Tyranidernas Hive Tyrant (som ligger på 170p naken och lätt kommer upp i 200-ish poäng innan den blir galet hård att hantera). 160 begränsar SW dunderkaraktärer, massor med starka special characters över många codexar (men de som inte är så brutna och mest roliga får fortfarande vara med).
Jo det kommer bli en förhansbedömning med tanke på "coolast armelista"Silvertejp skrev:Med så få deltagare så skulle väl en förhandsbedömning av listorna inte vara svår? En battlewagon går ju in på AV36 men ser inte jag som stenhård beroende på vad som sitter i och med t.ex. 'ard case är den ju nästan dålig.Zurken skrev:Kanske bättre att bara begränsa till inget AV 14. Taus tank med 13/12/10 är ju inte galet mycket starkare än Imperiets Predators ellr Vindicators. Eller är det AV 13 dreadsen som är för starka (Furioson och Ironcladen)? Kanske även sätta ett tak på max 3-4 fordon? (AV 10-11 skvadroner räknas som ett fordon)Blauholtz skrev: Varför det ?
Jag lägger ner den begränsningen samtidigt som jag tillåter dyrare hive tyranter.
Jag anmäler mig Anders Forsmark