Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Vi har en kille på klubben som spelar med en nästan ren DC-armé utan scoring. Tror att han ligger på fem raka whipes till sin fördel nu i testmatcherna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Har en liten fråga till er här.
Då jag har fått en del av mina modeller näst intill färdiga så tänkte jag att jag skulle börja ge mig på basning.
Hur hade ni gjort?! Utseende?! Vad tror ni passar bäst ihop med mina Angels Encarmines färgschema?!
Färger?! Material?

Då jag har fått en del av mina modeller näst intill färdiga så tänkte jag att jag skulle börja ge mig på basning.
Hur hade ni gjort?! Utseende?! Vad tror ni passar bäst ihop med mina Angels Encarmines färgschema?!
Färger?! Material?

Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
Ljusa baser sandtema eller snötema med ljusblå/vita skulle jag köra på!Kithiva skrev:Har en liten fråga till er här.
Färger?! Material?
Sanda måla & sen finns det snow & water effect att köpa i dom flesta välsorterade hobby butiker nån "stor" sten/grus här & var enkelt att arbeta med & ger bra effekt
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Har köpt GWs Warhammer 40K basing kit, man får ju 2 burkar med "smågrus" med i den. Funderar på o köra den.MrCheeze skrev:Ljusa baser sandtema eller snötema med ljusblå/vita skulle jag köra på!Kithiva skrev:Har en liten fråga till er här.
Färger?! Material?
Sanda måla & sen finns det snow & water effect att köpa i dom flesta välsorterade hobby butiker nån "stor" sten/grus här & var enkelt att arbeta med & ger bra effekt
Har basat en av mina assault marines med det och det såg faktiskt ok ut.
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
Stoppa nån medium slatebit sen så runt den stoppar du small slate sen så sandar du resten blir litegrann som en "oljämn" mark dåKithiva skrev:Har köpt GWs Warhammer 40K basing kit, man får ju 2 burkar med "smågrus" med i den. Funderar på o köra den.
Har basat en av mina assault marines med det och det såg faktiskt ok ut.
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Currently Working On:
...
Currently Working On:
...
jag ett försök att måla lite dark eldars, måste säga att det är grymt svårt att få snygga linjer på rusnigen. så jag har ganska myckte respekt till dom som kan göra det snyggt. det är många timmar man får bräna på att få det snyggt. men jag tro nog att jag ska kunna fixa det efter ett tag.
men så här ser dom ut blev klar med dom idag, tycker att dom blev helt ok.
men så här ser dom ut blev klar med dom idag, tycker att dom blev helt ok.
- Bilagor
-
- war_front.jpg
- (87.89 KiB) Nerladdad 853 gånger
-
- witch_front.jpg
- (118.69 KiB) Nerladdad 852 gånger
-
- all_darkeldar.jpg
- (117.26 KiB) Nerladdad 852 gånger
becon är ganska roligt.
- speedfreek
Snygga raka linjer.
De på kabalite warriorns knä tror jag dock är på fel ställe.
De på kabalite warriorns knä tror jag dock är på fel ställe.
Målade klart min första Assault Marine nyss, klar på bas och allt
bild kan nu ses nedan
//Martin
bild kan nu ses nedan
//Martin
Senast redigerad av 1 Kerrai, redigerad totalt 22 gånger.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Min första squad som i princip är helt klar
Ett par highlights på jump packsen saknas och lite scribble på purity seals.
Överlag är jag nöjd iaf, skall fixa upp en till dreadnought nu innan jag kör nästa 10manna grupp!

Ett par highlights på jump packsen saknas och lite scribble på purity seals.
Överlag är jag nöjd iaf, skall fixa upp en till dreadnought nu innan jag kör nästa 10manna grupp!

Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf