Codex Grey Knights

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Codex Grey Knights

Inlägg av HeadWar »

Det är väl egentligen inte märkligare än att en IG-armé utan större problem kan få in 20-30 scoringenheter om man vill.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Det som är riktigt spexigt är att man kan göra en armé med 138 kill points!

Halvar

Inlägg av Halvar »

sen när blev IG o-ostiga?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

@ Halvar

Jag förstår hur du tänker och jag tycker själv att det är en logisk tolkning, men man kan även se det på detta sättet:

1 - De tar i vanliga fall inte upp något choice
2 - Max en enhet mer inkvisitor
3 - Har du Cortez ignoreras regel 2
4 - Har du Cortez blir dem Troop Choices (med betoning på Choices)

@ Headwar

IG kan inte ta 15 chimeror med 5! stycken Plasma/Meltor/Flamer på 1750p. Visst IG kan göra mycket farligt, men de får betala lite mer poäng för det. De kan nog (inte räknat på det) komma upp i en 10-ish chimeror med 3-4 stycken special weapons i, vilket också är rätt galet, men inte lika galet.

Jag hoppas det slutgiltiga codexet blir lite vettigare. Jag har läst rykten om att Dreadknights Måste köpa två vapen (vilket gör att de kommer upp det vettigare, men fortfarande lite väl billiga 190p) och att vanliga Grey Knights med teleport blir Fast Attack t.ex. Jag tror inte att det som släpps kommer vara lika dant i detaljerna, men att det vi sett stämmer på det stora hela.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Nej, poängen för dem är ju helt uppåt väggarna.

bildsköne bengtsson

Inlägg av bildsköne bengtsson »

fan va ni tjatar om palladiner och dreadkniggits!!!! DOM HAR APOR SOM BYGGER VAPEN AV SKROT!!!!! fattar ni va coolt!!!!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

bildsköne bengtsson skrev:fan va ni tjatar om palladiner och dreadkniggits!!!! DOM HAR APOR SOM BYGGER VAPEN AV SKROT!!!!! fattar ni va coolt!!!!
Håller med, det är det överlägset bästa i hela codexen. :) Riktigt sköna Rogue Trader-vibbar.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

bildsköne bengtsson skrev:fan va ni tjatar om palladiner och dreadkniggits!!!! DOM HAR APOR SOM BYGGER VAPEN AV SKROT!!!!! fattar ni va coolt!!!!
Jag är beredd! Tror att det finns 4 st sånnahärna som byggts nån gång i forntiden:
Bild
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

ErikJohannesson

Inlägg av ErikJohannesson »

Hmm, mina Dread-Apes och liknande från D&D-figurlådan ligger pyrt till. ;)
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

bildsköne bengtsson

Inlägg av bildsköne bengtsson »

jag säger bara tre ord, apor, vapen, skrot!!!!!!SÅJÄVLACOOLTTTTT!!!!!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Skriv svar