Space Wolves
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Wolves
En vanlig präst sköter det ganska bra med 4+ med, kostnadsskillnaden mellan han och en vanlig präst motiverar inte det tycker jag. Rune Priest vs Njal vinner ju vanilla prästen alla ggr i förhållande till kostnad och även komp. Tar sjukt mycket hellre in 2 Präster som spammar spells och har en större yta med sin kontringsmagi än Njal.
Njal är fan dålig i förhållande.
Njal är fan dålig i förhållande.
IG har någon form av psychic power som sägs vara rätt bra. BA har en specialkaraktär har jag hört. Och så finns det ju Jaws of the World Wolf, den är lite halvostig, så den vill man gärna dispella också. Lash tycker jag inte är så farlig.cadelin skrev:ni glömmer det bästa med honom
3+ dispel. Överlägset bra i lågt kompade turneringar mot: Spacemarines eldar tyranider och säkert nåt mer.
Så bara för att det finns 1 modell som ev. kan störa motståndarens elaka plan att använda sina psy pwers till fullo så ska han halshuggas vid fötterna??
Jag tror inte flertalet kommer att välja Njal som standard i sin armé då det som sagt finns så mkt mer i codex som är mer värt sina poäng. Nej en total på max -15 tror jag gör honom mer rättvisa.
Jag tror inte flertalet kommer att välja Njal som standard i sin armé då det som sagt finns så mkt mer i codex som är mer värt sina poäng. Nej en total på max -15 tror jag gör honom mer rättvisa.
"Problemet" med låg komp på alla psykers är väl att man inte vill riskera en massa minus och sen bara möta RoW, Hoods å annat skit som nollar gubben för en. Tar LÄTT 2*Lightning libbar för -10 än en Njal. Fast ett exalerande minus på Rune Priest skulle inte vara helt tokigt.
Nä, ge Eldrad -40 och Runes of Warding -100 ungefär. Då skulle jag på skoj, kanske, ta Njal nån gång.
Kompen på Eldrad ÄR ett skämt för övrigt. Dock var jag ironisk ovan.
Nä, ge Eldrad -40 och Runes of Warding -100 ungefär. Då skulle jag på skoj, kanske, ta Njal nån gång.
Kompen på Eldrad ÄR ett skämt för övrigt. Dock var jag ironisk ovan.
En Wolf Guard-fist i en Grey Hunters-enhet kan gott ge -3. Dels är den billig, 20 poäng, dels sitter den på en gubbe med Counter-attack.
För att inte tala om Power Weapon, som kostar 10 poäng och just nu inte ger något minus alls, att jämföra med -1 för Tactical Marines. (Fast det kanske snarare är fel på Tactical Marines-minuset.)
För att inte tala om Power Weapon, som kostar 10 poäng och just nu inte ger något minus alls, att jämföra med -1 för Tactical Marines. (Fast det kanske snarare är fel på Tactical Marines-minuset.)
Låt gå för -3 för WG-fist, men minus för PW skulle göra det än mindre lockande att ta ett. Det är helt enkelt så mycket sämre med PW. Även om det finns ett standar i enheten.
Senast redigerad av 1 Serpent, redigerad totalt 27 gånger.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Hur ser det ut med SW kompen i nästa mall, några ändringar eller kommer det stå kvar på samma?
En fist för 20pts är ju bara 2pts billigare än vanilla varienten, iom att en WG kostar 18 o inte 15 som vanliga sm srgnts. Skulle där emot vilja se en revision av Grey Hunters, de kompar på tok för mkt för snabbt. Oavsett om man har 5 eller 10 i gruppen.
En fist för 20pts är ju bara 2pts billigare än vanilla varienten, iom att en WG kostar 18 o inte 15 som vanliga sm srgnts. Skulle där emot vilja se en revision av Grey Hunters, de kompar på tok för mkt för snabbt. Oavsett om man har 5 eller 10 i gruppen.
Att kompa något 1 hårdare för att det kostar 5 poäng mindre verkar lite dumt. Se t.ex. på alla predators/vindicators som kompar lika men där kostnaden skiljer uppåt 20 poäng.
Jag skulle gärna se att Blood Claws kompade snällare. Sedan bör Longfangs få olika minus beroende på vilka vapen de har... inte konstigt alla spammar missiler när de kompar samma som Heavy Bolters.
- theWatchman
Det blir nog inga större förändringar. Lite minus för PW, olika minus för olika vapen på LF lite ändrade minus på karaktärer mm.