BLÅCON 2011 19 Mars
-
jockelinde
- Kontakt:
Re: BLÅCON 2011 19 Mars
Ost!?! Nurglarnas formkurva har pekat stadigt nedåt sedan jag började med dom.
För er som vill ha en sneakpeak på missions och den hög av mission special rules kan kika här.
http://www.sflagus.org/e107_plugins/for ... hp?24544.0
http://www.sflagus.org/e107_plugins/for ... hp?24544.0
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"
-
jockelinde
- Kontakt:
Aj då. Jag kommer inte att kunna spela den 19:e. Stryk mig från deltagarlistanjockelinde skrev:Joakim Linde vill motionera sina nurglare igen.
vad tråkigt 
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
-
Silvertejp
Går det någon bil från Göteborg man kan haka på? Känns jobbigt att åka buss även om det funkar.
Din uppgift blir att hitta någon i Göteborg med bil som vill vara med.Silvertejp skrev:Går det någon bil från Göteborg man kan haka på? Känns jobbigt att åka buss även om det funkar.
Bakgrunden bakom Blåcon.
2010 Var Trollhättan belägrad av den onskefulle Tobias the Fallen.
I slut ändan stog det mellan Kaptin Blots Rebel Grots och Warboss Bobs Orker.
Tobias the Fallen tog snabbt sin sida hos den starkare Kapten Blot.
(I sista uppdraget 2010 fick alla som hade mest poäng i sista matchen en special karaktär, alla hette Tobias i nån form)
Warboss Bob svarade detta med att köra över hela den upproriska grot armen med sin personliga big mek, Tobias och Kapten Blot flydde och Warboss Bob styr nu Trollhättan med Järnhand.
Nu är det 2011 Trollhättan numera känt som "Trolltown" står 17 nya kämpar för att ta kontroll av staden endast Warboss Bob själv kan stoppa dem.
Mission i snabb resume.
MISSION 1:WELCOME TO TROLLTOWN
Du står nu utanför den mäktiga Trolltown, du och alla andra.
Din uppgift blir att hitta "nycklen" till staden, den speciella biten skrot som "Gatemasta" skulle kunna tänka sig ta emot för att öppna stadens portar.
Men terrängen är full med skrot och högt gräs, skogarna är nog det glesaste du har sätt och det springer runt rövarband med orker överallt.
MISSION 2.BIG MEK BORKS BUSTING ROKKIT
Väl inne i Trolltowns ytter områden stöter ni på Borks enorma raket som han nu vill spränga dig och/eller din motståndare, dessutom springer det runt grots som gärna vill slå på dig dessa måste hållas till varje pris och raketen får inte avfyras.
Det blir upp till varje spelare att hålla raketen i schack så att den inte flyger i väg.
MISSION 3. DA GROT REBELLION
Nu börjar ni avancera in mot centrum när en revolution av grots har tagit form, du är tydligen tecknet på frihet och de utnyttjar dig för att hjälpa dem.
Grots är tyvärr väldigt illojala och kan när som helst försöka förgöra dig som din motståndare.
Tur för dig att du kan använda det mesta du har i ditt arsenal för att hålla dem i schack.
MISSION 4.GUESS WHATS FOR DINNA MAD DOK STYLE.
Väl i centrum har Warboss Bobs frigjort sitt ultimata vapen "Mega squig"
Denna måste dödas och hållas för att bli mästare över Trolltown.
Jo så va de ju det att det finns en motståndare och ha ihjäl och viktiga byggnader att hålla.
I sin fasa har Bos ställt upp en arsenal av Flakkaguns för att kunna stoppa allt som deepstrikear.
Tur det finns en snäll Mad dok som erbjuder dig sina bästa droger....eller?
Välkommen till Blåcon 2011
Vi har 13 special regler och en 40k spelande tjej, finns det någon anledning att inte komma hit?
2010 Var Trollhättan belägrad av den onskefulle Tobias the Fallen.
I slut ändan stog det mellan Kaptin Blots Rebel Grots och Warboss Bobs Orker.
Tobias the Fallen tog snabbt sin sida hos den starkare Kapten Blot.
(I sista uppdraget 2010 fick alla som hade mest poäng i sista matchen en special karaktär, alla hette Tobias i nån form)
Warboss Bob svarade detta med att köra över hela den upproriska grot armen med sin personliga big mek, Tobias och Kapten Blot flydde och Warboss Bob styr nu Trollhättan med Järnhand.
Nu är det 2011 Trollhättan numera känt som "Trolltown" står 17 nya kämpar för att ta kontroll av staden endast Warboss Bob själv kan stoppa dem.
Mission i snabb resume.
MISSION 1:WELCOME TO TROLLTOWN
Du står nu utanför den mäktiga Trolltown, du och alla andra.
Din uppgift blir att hitta "nycklen" till staden, den speciella biten skrot som "Gatemasta" skulle kunna tänka sig ta emot för att öppna stadens portar.
Men terrängen är full med skrot och högt gräs, skogarna är nog det glesaste du har sätt och det springer runt rövarband med orker överallt.
MISSION 2.BIG MEK BORKS BUSTING ROKKIT
Väl inne i Trolltowns ytter områden stöter ni på Borks enorma raket som han nu vill spränga dig och/eller din motståndare, dessutom springer det runt grots som gärna vill slå på dig dessa måste hållas till varje pris och raketen får inte avfyras.
Det blir upp till varje spelare att hålla raketen i schack så att den inte flyger i väg.
MISSION 3. DA GROT REBELLION
Nu börjar ni avancera in mot centrum när en revolution av grots har tagit form, du är tydligen tecknet på frihet och de utnyttjar dig för att hjälpa dem.
Grots är tyvärr väldigt illojala och kan när som helst försöka förgöra dig som din motståndare.
Tur för dig att du kan använda det mesta du har i ditt arsenal för att hålla dem i schack.
MISSION 4.GUESS WHATS FOR DINNA MAD DOK STYLE.
Väl i centrum har Warboss Bobs frigjort sitt ultimata vapen "Mega squig"
Denna måste dödas och hållas för att bli mästare över Trolltown.
Jo så va de ju det att det finns en motståndare och ha ihjäl och viktiga byggnader att hålla.
I sin fasa har Bos ställt upp en arsenal av Flakkaguns för att kunna stoppa allt som deepstrikear.
Tur det finns en snäll Mad dok som erbjuder dig sina bästa droger....eller?
Välkommen till Blåcon 2011
Vi har 13 special regler och en 40k spelande tjej, finns det någon anledning att inte komma hit?
Jag vill också vara med!
Jon Hallin
Skulle även demonerna kunna få ett litet undantag från 160-poängsgränsen? Det enda HQ jag har som går in är en Great Unclean One, men han blir roligare (om än inte nödvändigtvis bättre) om man får kitta honom lite också.
Jon Hallin
Skulle även demonerna kunna få ett litet undantag från 160-poängsgränsen? Det enda HQ jag har som går in är en Great Unclean One, men han blir roligare (om än inte nödvändigtvis bättre) om man får kitta honom lite också.