Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Olof

Re: Blood Angels

Inlägg av Olof »

Har säkert sagts förut men enheter som är dyra och ger + behöver tas bort från kompmallen till en lista med mephiston och annan ost i. Ge inget + för death company alls och sänk kompen för mephiston.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

- för DCt är på väg, det har jag hört från mallskaparna ända sen Norrköping i höstas. Mephiston behöver inte jättemycket mer minus, han är lätt att kontra pga hans brist på inv-save. Men jag håller med -18 är lite för lite för honom, han borde ligga på runt -20,21.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Zurken skrev:- för DCt är på väg, det har jag hört från mallskaparna ända sen Norrköping i höstas. Mephiston behöver inte jättemycket mer minus, han är lätt att kontra pga hans brist på inv-save. Men jag håller med -18 är lite för lite för honom, han borde ligga på runt -20,21.
Hmm, lätta att kontra mephiston säger du, sålänge han inte är i närstrid kommer han ju minst ha 4+cover och dessutom troligtvis stå bakom en los-block så att man inte ens får något skytte på honom...
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Fistar hatar han, så fort han chargar in i en 10a tacticals med fist så lär han ju förlora 1 eller 2 wounds (han brukar behöva två rundor för att slå ihjäl dem). Kommer han ut i fel runda (vilket är vanligast) så dör han plasma döden efteråt.

I okompat är han oftast inte värd att ta för att då finns det fistar överallt, i kompat är han bättre, men inte någon no brainer. Mephiston är inte en I win button.
Alexander Merinen

Halvar

Inlägg av Halvar »

för alla arméer har fistar och plasmor?det verkar lite som att kompen ställs mot en space marine armé och inte riktigt mot alla sorters arméer... men det kanske mer är diskutionerna man får här från forumet om hur lätt det är att ta ut AV-10 båtar för alla arméer osv...
Ja' än't bittä'!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Zurken skrev:Fistar hatar han, så fort han chargar in i en 10a tacticals med fist så lär han ju förlora 1 eller 2 wounds (han brukar behöva två rundor för att slå ihjäl dem).
Va? Förlorar han en eller två av sina fem wounds när han ensam utplånar en tia tacticals med fist? Jamen i så fall suger han ju...
;)

Skämt åsido så tycker jag att det faktum att han är såpass vanlig som han är i mallkompade turneringar tyder på att han behöver kompas annorlunda. Han är fortfarande en extremt hård karaktär.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Räkna med hårdare komp på Mephiston...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Mephiston är rätt nice. Men de allra flesta arméer kan kontra honom på något sätt, undantaget Necrons såklart. Plasmor, Fistar, Lightingclaws, mycket powerweapons, Firedragons, rending, Grey knights, samt alla andra med force weapons eller liknande (samt skaplig styrka)

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jacke skrev:Mephiston är rätt nice. Men de allra flesta arméer kan kontra honom på något sätt, undantaget Necrons såklart. Plasmor, Fistar, Lightingclaws, mycket powerweapons, Firedragons, rending, Grey knights, samt alla andra med force weapons eller liknande (samt skaplig styrka)
Finns ju jättemånga som har styrka 6+ och force weapon.... Not.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Mutt skrev:
Jacke skrev:Mephiston är rätt nice. Men de allra flesta arméer kan kontra honom på något sätt, undantaget Necrons såklart. Plasmor, Fistar, Lightingclaws, mycket powerweapons, Firedragons, rending, Grey knights, samt alla andra med force weapons eller liknande (samt skaplig styrka)
Finns ju jättemånga som har styrka 6+ och force weapon.... Not.
Men det finns en del prylar som orsakar instant death mot allt, det var dem jag tänkte på. Typ Skulltaker, Blissgiver, nån skum DE pryl med mera.

Skriv svar