CaRnIvAl of FLESH??? Gothcon! (Dark Eldar)
CaRnIvAl of FLESH??? Gothcon! (Dark Eldar)
Tänkte att jag ville dra themed till Gothcon, kul>effektiv lista, följt lite riktlinjerna. Listan handlar mest om att ha en WWP i venom som rusar fram första rundan, och andra rundan spottar den ut kött.
Jag har bestämt mig för att ha Urien i listan för att ha S7 Grotesque i charge. Det som är över är allt vinna första rundan eller gömma Venomen så den inte sprängs första rundan.....
HQ (330)
Urien 190
Haemonculi 55
Venomblade
Heamonculi 85
Venomblade
Webway Portal
Troops (425)
4xWracks 40
Venom 65
NightShield
8xWracks 80
8xWracks 80
8xWracks 80
8xWracks 80
Elites (680)
8xGrotesques 340
Urien +S
Abberation - Scissorhands
8xGrotesques 340
Urien +S
HEAVY (315)
Talos 105
Haywireblaster
Talos 105
Haywireblaster
Talos 105
Haywireblaster
Total: 1750
edit: Hade räknat fel på några ställen.
Jag har bestämt mig för att ha Urien i listan för att ha S7 Grotesque i charge. Det som är över är allt vinna första rundan eller gömma Venomen så den inte sprängs första rundan.....
HQ (330)
Urien 190
Haemonculi 55
Venomblade
Heamonculi 85
Venomblade
Webway Portal
Troops (425)
4xWracks 40
Venom 65
NightShield
8xWracks 80
8xWracks 80
8xWracks 80
8xWracks 80
Elites (680)
8xGrotesques 340
Urien +S
8xGrotesques 340
Urien +S
HEAVY (315)
Talos 105
Haywireblaster
Talos 105
Haywireblaster
Talos 105
Haywireblaster
Total: 1750
edit: Hade räknat fel på några ställen.
Senast redigerad av 2 Eurix, redigerad totalt 9 gång.
Re: CaRnIvAl of FLESH??? Gothcon! (Dark Eldar)
omg stelekbuild!

jag tycker den ser rolig ut!
Kör På´t
jag tycker den ser rolig ut!
Kör På´t
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Jag skulle nog ha övervägt en extra WWP om den första skulle råka skjutas ner eller om den första skulle bli helt omringad !
Om du sätter 2st WWP hyfsat när varandra så är det lättare att få ut fler trupper....
Men du kanske kan screena med trupper framför...
Berätta gärna hur det funkar !
Om du sätter 2st WWP hyfsat när varandra så är det lättare att få ut fler trupper....
Jo, har tänkt på det med 2st WWP's men jag tror det nog ska gåkraftman skrev:Jag skulle nog ha övervägt en extra WWP om den första skulle råka skjutas ner eller om den första skulle bli helt omringad !
I subjektiv komp, vad tror ni?
Lätt den Coolaste lista jag har sett till Gothcon.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"
- speedfreek
Jag tycker du skall ha lite "kul grejer" på Wracks, två liquifier på en enhet (som du ökat till tio), ledare med hex rifle på en enhet (med din andra Haemonculi, nu med portal och hex rifle) [+40+25+35+15]
Kötthandske är ett måste på en enhet Grotesques, mest för att den heter kötthandske.[+5]
Skulle även vilja se en twin heat-lance på en talos, för variation och för att den kan spränga fordon.[+5]
Sen kan du ju skippa skjutvapen på en och ge den kedjor eller extraarm och bara springa in i hth med den.[+5 el +10]
[=+130]
Tror du behöver ta bort två eller möjligen tre Grotesques och lite Wracks ur enheterna utan godis för att få råd. [-80 el -120 och -5st el -1st Wrack]
Och se till att en Haemonculi går med de som inte har Urien så snart de kommer in på plan, annars kan det sluta illa...
Och så skulle du kunna byta ut Venom mot en Raider ifall någon enhet vill låna den senare i slaget... (och få in en lans eftersom du saknar det mer än du saknar smatter)
Kötthandske är ett måste på en enhet Grotesques, mest för att den heter kötthandske.[+5]
Skulle även vilja se en twin heat-lance på en talos, för variation och för att den kan spränga fordon.[+5]
Sen kan du ju skippa skjutvapen på en och ge den kedjor eller extraarm och bara springa in i hth med den.[+5 el +10]
[=+130]
Tror du behöver ta bort två eller möjligen tre Grotesques och lite Wracks ur enheterna utan godis för att få råd. [-80 el -120 och -5st el -1st Wrack]
Och se till att en Haemonculi går med de som inte har Urien så snart de kommer in på plan, annars kan det sluta illa...
Och så skulle du kunna byta ut Venom mot en Raider ifall någon enhet vill låna den senare i slaget... (och få in en lans eftersom du saknar det mer än du saknar smatter)
Kötthandsken kan slänga sig i väggen när man har saxhänderna!
Vill nog ha venomen, billigare än raidern, tror att den ändå kommer gå sönder runda 2
när det gäller talos med ccw så tycker jag att jag har tillräckligt med assaultunits!
gillar haywireblasters mer än heatlances, mest för rangen, visserliggen är det enda dom gör är att shake'a eller stunna, men det räcker tills jag kommer i närstrid.
Men som listan är nu, vad tror ni när det gäller komp?
Vill nog ha venomen, billigare än raidern, tror att den ändå kommer gå sönder runda 2
när det gäller talos med ccw så tycker jag att jag har tillräckligt med assaultunits!
gillar haywireblasters mer än heatlances, mest för rangen, visserliggen är det enda dom gör är att shake'a eller stunna, men det räcker tills jag kommer i närstrid.
Men som listan är nu, vad tror ni när det gäller komp?
- speedfreek
Att allt ser så tråkigt copy/paste ut att det kommer ge dig helt onödiga minus som du inte behöver få.
varför är köttnäven att föredra framför saxhanden?:O
köttnäven är ju bara bra mot monster och mindre elaka karaktärer, vilka borde få nog med pisk av Grotesques? 6(7) attack på 3+re-roll, är väll bättre än 5(6) attack med 4+ re-roll med instant kill i dem flesta fall?:O
gillar listan förövrigt, hur ska/har du byggt dina wracks & Grotesques?
köttnäven är ju bara bra mot monster och mindre elaka karaktärer, vilka borde få nog med pisk av Grotesques? 6(7) attack på 3+re-roll, är väll bättre än 5(6) attack med 4+ re-roll med instant kill i dem flesta fall?:O
gillar listan förövrigt, hur ska/har du byggt dina wracks & Grotesques?
Den är ju så härligt temad så det borde bli +/- 0 där. Men jag tycker du kan trixa in lite annat skoj iaf, utan att ta undan temat, speciellt Heavy sektionen ser lite väl enkelspårig ut. Lite warriors som håller koll på monsterna kanske passar bra in?speedfreek skrev:Att allt ser så tråkigt copy/paste ut att det kommer ge dig helt onödiga minus som du inte behöver få.
Alexander Merinen