Jo, jag vet hur man gör marines. Processen varierar ju lite mellan chapters, men grund principen är den samme. Plantera in organen och håll tummarna. Blood Angels kör dock en annan variant där man först tappar den blivande marinen på blod och fyller det med framodlat blod ifrån geneseed och väntar på att organen växer fram. Dock så vet jag i alla fall ett exempel, hämtat ur CSM codex, då ett chapter blir dödsdömt då World Eaters snattar all deras geneseed. Jag antar att det är därför de är så fanatiska med att hämta sitt geneseed från sina fallna bröder, för att det annars är dödligt för värden när geneseed extraheras? Har för mig att de hämtar det ifrån de två progenitor organen i nacken och bröstet, vilket inte verkar helt hälsosamt ens för en marine. Och varje gång de hämtar ett progenitor organ så har väl det alltid muterats lite? Det är ju i alla fall förklaringen till varför Blood Angels flaw ökar i frekvens och styrka. Har för mig jag läste i codex om en chaptermaster som strax efter heresy bestämde sig för att masskopiera chapterets geneseed vilket ledde till att mutationstakten ökade exponentiellt för varje ny kopia och hela geneseeden förstördes. En teori till varför marinesen blev så mycket svagare än sina primarcher är väl att kejsaren ju inte kunde ta all deras geneseed, då det skulle döda dem, utan bara tog en liten del.HeadWar skrev:Det enda sättet att skapa ny gene-seed är genom att plocka ut progenoid organs från en "vuxen" Space Marine, och sedan låta dem växa till sig till en full uppsättning med extra-organ. Det går förvisso att lagra gene-seed, och om ett chapter blir av med sitt lager så är det såklart dåligt, men så länge det finns Marines kvar så finns det möjlighet att få fram ny gene-seed. (Det kan dock hända att ett chapters gene-seed muterar så att det inte längre kan skapa ny gene-seed, och då är det chaptret såklart dömt att dö ut.)
Nog om det nu, det är inte hur en space marine blir till som jag undrar över. Det är rekryteringsprocessen, och även där har jag ju fått ett svar nu: Det varierar från chapter till chapter. Go figure