Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Röde »

Inte världens bästa bilder men ni får hålla till godo.

Bild

Bild

Bild

Bild

@ MrCheeze. Nä det var inga problem. Den har kanske någon lite skavank men den får duga. Samma sak med purity seals på Lemartes. De var inte så fint gjutna precis. Hoppas målningen uppväger där också. Hur som helst gillar jag min version av Astorath.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 17 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom

Inlägg av Blom »

Ser bra ut Roger. :wub:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

@ Roger: Fan va nice du fick till rustningen :) började tänka kotlett :D (fast på ett bra sätt) senigt & fint :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Röde skrev:Inte världens bästa bilder men ni får hålla till godo.
Nice astorath , snyggt med att få det o se så muskel likt ut
Vingarna fick du med sjuktbra, vet hur jobbiga dom är att göra

det som drar ner modellen väldigt är pergamenten , känns inte alls i samma klass som resten av modellen
dra på ett eller två lager sephia wash så blir det nog bättre
jag har målat mina med bleachbone sephia o vit bara o så här blev det (super enkelt och effektivt)

Bild

tycker du ska posta mer av dina Blood angels i min hall of honor tråd ;)

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

@Röde: Blev riktigt bra, ska bli ett nöje att döda honom =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Claimh_Solais. Jo vilken wash man föredrar är ju lite olika. Jag gillar Devlan Mud. Uppe på den är det sedan målat med bleached bone och vitt. När du/ni får se modellen på brädet kommer ni nog tycka att pergamenten funkar fint. Text på pergamenten är jag generellt skeptisk till då det är idiotsvårt att få till på ett bra sätt.

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag fick en känsla av Bram Stokers Dracula, rustningen Vlad har i början.
båda såg riktigt bra ut, för att ha tå-strumpor på sig =)
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Halvar skrev:jag fick en känsla av Bram Stokers Dracula, rustningen Vlad har i början.
Åh man tackar! Höjdarfilm.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Röde skrev:@ Claimh_Solais. Jo vilken wash man föredrar är ju lite olika. Jag gillar Devlan Mud. Uppe på den är det sedan målat med bleached bone och vitt. När du/ni får se modellen på brädet kommer ni nog tycka att pergamenten funkar fint. Text på pergamenten är jag generellt skeptisk till då det är idiotsvårt att få till på ett bra sätt.
Mitt tips är faktiskt att inte göra så stora bilder. Saker som ser bra ut på riktigt ser ofta väldigt slarvigt och konstigt ut när man förstorar upp det tillräckligt mycket. Försök dra ner upplösningen så att modellen blir ungefär lika stor på skärmen som på riktigt, kanske lite större.

Halvar

Inlägg av Halvar »

HeadWar skrev:
Röde skrev:@ Claimh_Solais. Jo vilken wash man föredrar är ju lite olika. Jag gillar Devlan Mud. Uppe på den är det sedan målat med bleached bone och vitt. När du/ni får se modellen på brädet kommer ni nog tycka att pergamenten funkar fint. Text på pergamenten är jag generellt skeptisk till då det är idiotsvårt att få till på ett bra sätt.
Mitt tips är faktiskt att inte göra så stora bilder. Saker som ser bra ut på riktigt ser ofta väldigt slarvigt och konstigt ut när man förstorar upp det tillräckligt mycket. Försök dra ner upplösningen så att modellen blir ungefär lika stor på skärmen som på riktigt, kanske lite större.
men det går inte riktigt eftersom vi har en tendens att ha olika stora skärmar. skulle jag kolla på projektorn skulle bilden behöva vara väldigt liten från början för att bli enbart något större än modellen vanligtvis, men det exemplet var inte direkt ett snällt exempel. men jag tror definitivt att folk har olika stora skärmar.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar