Orks
Moderator: Kompmallsansvariga
- guildmaster
- Kontakt:
Re: Orks
Såg att Snikrot fick extra minus om man har en IC med klo. Antar att det syftar på regelfanatiker som hävdar att IC kan göra ambush med Snikrot. Kan vi inte bara FAQ:a att det är ost-tolkning och inte är tillåten. Dreadsock till alla som försöker.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Största delen av världen verkar tycka att det skall tolkas så, så vi kör på det så länge.guildmaster skrev:Såg att Snikrot fick extra minus om man har en IC med klo. Antar att det syftar på regelfanatiker som hävdar att IC kan göra ambush med Snikrot. Kan vi inte bara FAQ:a att det är ost-tolkning och inte är tillåten. Dreadsock till alla som försöker.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Katarsis skrev:Största delen av världen verkar tycka att det skall tolkas så, så vi kör på det så länge.guildmaster skrev:Såg att Snikrot fick extra minus om man har en IC med klo. Antar att det syftar på regelfanatiker som hävdar att IC kan göra ambush med Snikrot. Kan vi inte bara FAQ:a att det är ost-tolkning och inte är tillåten. Dreadsock till alla som försöker.
Jag är trött, aningen dum och har världens migrän. Tolkar jag detta korrekt om jag ser det som att det är OK att ha en IC med Snikrot och
använda ambush? (har sett det köras så och även kört så själv vid tillfälle).
I så fall är ju det extra straffet helt korrekt.
Mork, the articulate ork!
- The Gretchin
Varför det höjda kompet på boys, nu kompar en squad med Power Klaw -7 det är ju skitmycket!!!
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
-
Silvertejp
En 30-manna squad med klo kompade -7 innan med och det är hyfsat rätt, det är sjukt mycket arméer som aldrig skulle kunna hantera 3-4 såna block. Dessutom måste du ta 31 wounds på enheten innan du blir av med den klon...The Gretchin skrev:Varför det höjda kompet på boys, nu kompar en squad med Power Klaw -7 det är ju skitmycket!!!
- The Gretchin
tycker att det borde vara något i stil med att man får powerklaw minus för hur många enheter boys man kör med, jag kör bara med två squads och dem är total rökta vissa matcher
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
-
Silvertejp
Fast 30 Orker med klor är bättre än 3x10 Orker med Klo så det funkar inte heller.The Gretchin skrev:tycker att det borde vara något i stil med att man får powerklaw minus för hur många enheter boys man kör med, jag kör bara med två squads och dem är total rökta vissa matcher
-
Silvertejp
Dock så är nya Stormboyz minuset helt löjligt! Eller är det jag som tolkar det fel?
Stormboyz -0,5 each second Stormboyz -3 Powerklaw -1 Bosspole -5 Boss Zagstruk
Det tolkar jag som att 20 stormboyz med Powerklaw och Bosspole kompar -14(!) det är ju typ lika mycket som en Land Raider...
Visst dom är bra, men inte -14 bra.... Tyckte det förra minuset på -9 för en full squad var mer rimligt.
Stormboyz -0,5 each second Stormboyz -3 Powerklaw -1 Bosspole -5 Boss Zagstruk
Det tolkar jag som att 20 stormboyz med Powerklaw och Bosspole kompar -14(!) det är ju typ lika mycket som en Land Raider...
Visst dom är bra, men inte -14 bra.... Tyckte det förra minuset på -9 för en full squad var mer rimligt.