Adepticon Orks
- guildmaster
- Kontakt:
Jag tror också mer på rokkits på alla buggies. Lite mer anti-tank och motståndaren blir lite mer sugen att skjuta på dem än på BWs.
Jag gillar deffkoptas så jag hade bytt 3 buggies mot 2 koptas med 1 såg. Bra om man får börja.
Har du inte råd med snikrot kan kommandos ändå bli bra. Kan skrämma in motståndaren mot mitten så BWs får en samlad träffbild.
Extra armour på BWs, kanske någon bording plank så du kan nita fordon utan att hoppa ut.
Jag gillar deffkoptas så jag hade bytt 3 buggies mot 2 koptas med 1 såg. Bra om man får börja.
Har du inte råd med snikrot kan kommandos ändå bli bra. Kan skrämma in motståndaren mot mitten så BWs får en samlad träffbild.
Extra armour på BWs, kanske någon bording plank så du kan nita fordon utan att hoppa ut.
Re: Adepticon Orks
Körde 4 vagnar (med liknande innehåll) på rydcon. Alla med deffrollas, armour, riggers, rödfärg etc.
Skyddat av fältmekaniker.
En med 8 meganobs, resten med 19-20 orklar i. Och 2 singelkoptas, båda med klor. Samt lite grots o så
för att smyga till mig obejktiv.
Det är skoj att spela och de som inte är riktigt vana får en jobbig shock. Man röjer fint på kort håll
men lider väldigt hårt mot långtskjutande motståndare. Största läxan jag lärde mig då var att man
absolut inte får fega med denna lista...rulla på, kör över allt som går
Relativt samlat. Enda hotet är melta i massor, speciellt om de spelas med Vulcan och av imp...
Skyddat av fältmekaniker.
En med 8 meganobs, resten med 19-20 orklar i. Och 2 singelkoptas, båda med klor. Samt lite grots o så
för att smyga till mig obejktiv.
Det är skoj att spela och de som inte är riktigt vana får en jobbig shock. Man röjer fint på kort håll
men lider väldigt hårt mot långtskjutande motståndare. Största läxan jag lärde mig då var att man
absolut inte får fega med denna lista...rulla på, kör över allt som går
Relativt samlat. Enda hotet är melta i massor, speciellt om de spelas med Vulcan och av imp...
Mork, the articulate ork!
tss.. du skall ha 5 BWs..
Jag spelade mot en lista med 4 BW på ETC förra året, det var bara att siza skjuta vendettor i sidan på BW och bränna fram med 3 melta fylda chimeror. Runda 2 hade alla BWs exploderat och runda tre stod det bara två ledsna orker kvar.
Jag spelade mot en lista med 4 BW på ETC förra året, det var bara att siza skjuta vendettor i sidan på BW och bränna fram med 3 melta fylda chimeror. Runda 2 hade alla BWs exploderat och runda tre stod det bara två ledsna orker kvar.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Gonka Koff
Även spelaren var rätt ledsen, minns att han med rödsprängda ögon kommenterade matchen: "I am very, very sad".Nefrums skrev:tss.. du skall ha 5 BWs..
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Möter jag dig Jeppa så sätter jag bilarana i reserv och säger att de är döda och springer med resten.
Skall se hur mycket jag hinner bygga inatt och de närmaste dagarna så får vi se om det blir 4 eller 5 bilar.
Skall se hur mycket jag hinner bygga inatt och de närmaste dagarna så får vi se om det blir 4 eller 5 bilar.
Orkbilar? Ta något hemam och spreja det svart kladda över lite metall och rött sedan är det väl bara devlan mud kvar.
Orklar gillar knepiga modeller...
Orklar gillar knepiga modeller...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Efter idag blir det såhär.
Ghazgkull 225
Big Mek KFF, Eavy Armour 90
3 Meganobz Kombi-Scorcha. Kombi-Rokkit 130
Battlewagon, Death Rolla, Big Shoota, Grot riggers, Red paintjob, Boarding Plank 130
3 Nobz 115 Scoring
3x Eavy Armour
1. Big Choppa
2. Big Choppa, Bosspole
3. Power Klaw
Battlewagon, Death Rolla, Big Shoota, Grot riggers, Red paintjob, Boarding Plank 130
16 Slugga Boys 142
Nob, Power Klaw, Bosspole
17 Slugga Boys 142
17 Slugga Boys 142
2 Warbuggies, Twin-Rokkit 70
2 Warbuggies, Scorcha 80
1850
Ghazgkull 225
Big Mek KFF, Eavy Armour 90
3 Meganobz Kombi-Scorcha. Kombi-Rokkit 130
3 Nobz 115 Scoring
3x Eavy Armour
1. Big Choppa
2. Big Choppa, Bosspole
3. Power Klaw
16 Slugga Boys 142
17 Slugga Boys 142
17 Slugga Boys 142
2 Warbuggies, Scorcha 80
1850
Senast redigerad av 3 Joakim, redigerad totalt 25 gång.
Trolla fram 25p så du kan sätta boarding plank på alla vagnar.. då kan man stanna nära en dread och boxa ner den utan att den kan slå tillbaka, innan man åker vidare =) Boarding plank is the sheit!
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten