Härligt Jocke!
Är det en gammal roller som blivit death roller?

Du borde rulla den i rödfärg innan matchen så att den smetar blod efter sig!
Själv hade jag rätt bra koll på min Adepticonplanering tills jag efter lördagswhiskyn igår fick den strålande idén att måla de översta vingarna på mina 3 pods vita ... jag tänkte att det skulle gå rätt snabbt... nu har jag målat alla jä..la vingarna med först astronimican grey och sedan 4 lager vitt. Det börjar se okej ut ...
Den där forgeworld Lucius-dreadpodden väger nog ett drygt halvkilo. En stor dyr och tyvärr inte speciellt snygg sak.
De fyra displaytraysen ser nu rätt stiliga ut, de är lådor med kanter. Snickrade i 6 mm plywood målade i elegant högblank svartlack. Tanken är att de skall funka som armétransport mellan slagen, sedan vänder man på lådan när det är dags för uppvisning, lådans undersida har jordtextur (kompstjord + trälim) i svartgrå drybrush. Drybrushingen såg ganska risig ut till jag kom på iden att spraya svart runt kanterna. Det skapade en skuggeffekt som gör det mycket snyggare.
Jag har en massa detaljer kvar att måla, och tror mig bli tvingad att ta med mig färg och penslar till Chicago. Undra om man får måla på planet...?