Den stora counts-as diskussionen

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Per Pirat

Re: Den stora counts-as diskussionen

Inlägg av Per Pirat »

Håller med Ooan här, allt annat blir bara konstigt och vi kan börja flytta runt pappfigurer istället. För det är ju jobbigt att måla, och hobbyn är ju trots allt dyr. Det står ju här på pappret! Sorry 3+
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Jag tror den kreativa sidan hos folk dör om dom inte får bygga som dom vill .. Dom kommer sluta med hobbyn om det blir så med! är väl helt upp till Arrangörerna på turneringar enligt mig vad som är rätt & vad som är fel! men jag skulle inte vilja vara i den positionen "Lilla Olle har konverterat sin första modell och är skitnöjd men ingen har en aning om vad den representerar" hur hård ska du vara på vissa regler? visst bygger du en count-as armé får du stå ut med att motståndaren frågar 100 gånger vad det är för modell han pekar på för han kanske inte möter dig dagligen på föreningen då det är i en turnering!

Wysiwyg är nog det viktigaste sen spelar det nog ingen större roll vad det är man bygger gå det lilla extra ta karaktärsdrag från grundmodellen som ni bygger så inte motståndaren "kan" gnälla .. det är oxå en sak det den ena tycker är skittufft fint collt osv tycker den andra är ren skit " hur kan han bygga sådär? jag tycker det inte stämmer överäns med min bild av 40k" det kanske är så det stämmer inte överäns om din bild av hur modellerna ska vara .. men ska du gå in i att bygga en armé som ska representera nått så gå det lilla extra och bygg Wysiwyg var en sportman och stå ut med 100 frågor som kan komma så kommer motstånderen i dom flesta fallen vara nöjd med motståndet!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

MrCheeze skrev:Jag tror den kreativa sidan hos folk dör om dom inte får bygga som dom vill .. Dom kommer sluta med hobbyn om det blir så med! är väl helt upp till Arrangörerna på turneringar enligt mig vad som är rätt & vad som är fel! men jag skulle inte vilja vara i den positionen "Lilla Olle har konverterat sin första modell och är skitnöjd men ingen har en aning om vad den representerar" hur hård ska du vara på vissa regler? visst bygger du en count-as armé får du stå ut med att motståndaren frågar 100 gånger vad det är för modell han pekar på för han kanske inte möter dig dagligen på föreningen då det är i en turnering!

Wysiwyg är nog det viktigaste sen spelar det nog ingen större roll vad det är man bygger gå det lilla extra ta karaktärsdrag från grundmodellen som ni bygger så inte motståndaren "kan" gnälla .. det är oxå en sak det den ena tycker är skittufft fint collt osv tycker den andra är ren skit " hur kan han bygga sådär? jag tycker det inte stämmer överäns med min bild av 40k" det kanske är så det stämmer inte överäns om din bild av hur modellerna ska vara .. men ska du gå in i att bygga en armé som ska representera nått så gå det lilla extra och bygg Wysiwyg var en sportman och stå ut med 100 frågor som kan komma så kommer motstånderen i dom flesta fallen vara nöjd med motståndet!
Du missar nog lite poängen, herr Ozt. Det är flip n' flop som folk är arga över, mongobyggen är det ingen som protesterar mot.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jag har mycket lättare att komma ihåg att ljusgråblå gubbar är blood angels den här matchen än att försöka förstå vad någon av pelles starwasgubbar är, men det kanske bara är jag.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Det är väl inte färgen som är problemet? Jag bryr mig inte om någon har gröna Space Wolves sålänge det är Space Wolf modellerna man använder.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Jacke skrev:Det är väl inte färgen som är problemet? Jag bryr mig inte om någon har gröna Space Wolves sålänge det är Space Wolf modellerna man använder.
Ändra mitt exempel från SW till DA om det gör min poäng mer tydlig.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Snot skrev:Jag har mycket lättare att komma ihåg att ljusgråblå gubbar är blood angels den här matchen än att försöka förstå vad någon av pelles starwasgubbar är, men det kanske bara är jag.
Charga dem är det enda man behöver komma ihåg.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Skriv svar