Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Claimh_Solais

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Claimh_Solais »

Va är grejen med spök terminatorn ? varför har du gjort den så där ?
visst rätt cool effekt med röken o så men va ska det va som, eget fluff eller

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Är tänkt att vara en av Mordraks Ghost Knights från nya codexen.

Sedan är det väl lite fluffavvikande, det ges något vag beskrivning av "wall of silver", men tyckte det var tydligare och roligare att göra dem så här.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Claimh_Solais

Rasmus skrev:Är tänkt att vara en av Mordraks Ghost Knights från nya codexen.
Har inte codexen ÄN kan du bäretta va det menas ? psychic power eller

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Claimh_Solais skrev:
Rasmus skrev:Är tänkt att vara en av Mordraks Ghost Knights från nya codexen.
Har inte codexen ÄN kan du bäretta va det menas ? psychic power eller
En Special Character som brukar få besök av sina forna kamrater i spökform på slagfältet. (Vilket regelmässigt är vanliga GK Terminators.)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

De har steath och gör en 200p karaktär till en upgrade char. När han tar wounds så finns chans till att spawna nya knektar. Maximalt kan det skapas 3 nya och vara 5 från början. (dock dör hela enheten om karaktären dör) De deepar även automagiskt första rundan, utan scatter.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Och du kan joina med alla dina andra karaktärer också...

Claimh_Solais

Vänta nu lite så ni menar att en GK Kapten kallar fram SPÖKEN som hjälper han i form av döda GK´s
seriöst när blev 40K samma som fantasy/sagan om ringen , hur fan förklaras det i fluffet
spöken har väl aldrig existerat i 40K , ända som va nära det va väl Legion av the damnd men det framgår aldrig att det är döda marines som spökar , rätta mig om jag har fel men spöken i 40K känns väldigt lame

Toastern

Inlägg av Toastern »

Claimh_Solais skrev:Vänta nu lite så ni menar att en GK Kapten kallar fram SPÖKEN som hjälper han i form av döda GK´s
seriöst när blev 40K samma som fantasy/sagan om ringen , hur fan förklaras det i fluffet
spöken har väl aldrig existerat i 40K , ända som va nära det va väl Legion av the damnd men det framgår aldrig att det är döda marines som spökar , rätta mig om jag har fel men spöken i 40K känns väldigt lame
WAAAAAAARD!

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Sjukt ballt att 40k världens ghostbusters tar temat hela vägen och gör precis som sina förebilder och tar med sig sina egna spöken! SLIMER!

Ball modell!
Människomat, till exempel spannmål.

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Claimh_Solais skrev:Vänta nu lite så ni menar att en GK Kapten kallar fram SPÖKEN som hjälper han i form av döda GK´s

Enkel förklaring: Matt - The man who walked out of the Phantom Menace thinking: "This is great, but needs more Jar-Jar" - Ward.

Lite längre förklaring: Något om att Mordraks psykiska krafter på något sätt band fast deras själar när de föll och han var enda överlevande.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar