Neth_Oni's allt i allo blog

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Neth_Oni

Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Neth_Oni »

Se man på, en ny del på forumet för bloggar. Då jag verkar ha åtminstone hyffsat med grejer att måla framför mig (plus allt som ska målas inför gothcon och min nystartade warmachine armé) så tänkte att jag lika gärna kan göra en blog av det. :)

Min kamera vägrade ta en bra bild på allt som ska byggas ihop/målas härnäst så tills jag får till nån bra bild så får ni klara er med lite bilder på den första, färdiga modellen:
Bild

Bild

Vad som ligger på arbetsbänken nu är 2 till valhallans, Yarrick och en basse och annat som väntar på sin tur är ett gäng valhallans (blir totalt en squad och ett heavy weapon av dem) plus en techpriest med några servitors.

över och ut.
Senast redigerad av 1 Neth_Oni, redigerad totalt 23 gånger.

Epsilonius

Re: Neth_Oni's Valhalla blog

Inlägg av Epsilonius »

Gillar färgerna och detaljerna, kan vara kameran men visst är det lera på basen?

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

kameran är lite halvkass (mobilkamera) men ja, det är lera på basen

EDIT:
Nu är jag klar med en sgt, en till vanlig kille och självaste Commissar Yarrick:
Bild

Bild

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Jag känner en frisk vind från öst!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag gillar dom!
Det kan nog bli en cool armé.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

tack tack, jag hoppas det blir en cool armé, eller en armé till att börja med. Ska ju lyckas samla ihop lite fler först också.

Här är vad som står på tur, skrovet till bassen badar sprit just nu och när den är klar så är det h. bolter teamets tur.

Bild

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Har målat ytterligare 2 guards plus en tech priest:
Bild

Bild

Jag har även lyckats byta till mig ytterligare 8 guards plus en officer konverterad från chenkov-modellen. :)

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Tycker du bör försöka få snön mer spridd över basen och inte bara klumpa dit den, ger inte riktigt ett snöigt intryck. Annars, ett lovande projekt! :)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag tog inspirationen från åkrar här ikring som snön nästan helt hade smält bort på (nu är det ingen snö kvar alls) och då fanns det dels en del större plättar med snö där den varit som djupast eller där solen inte kommer åt, men på de flesta ställen var det som små miniatyr-isberg som låg här o där på leran. Jag hade inte tänkt att det skulle vara direkt vintertema så jag vill inte att hela baserna ska vara täckta i snö.

Nu är jag klar med ytterligare 5 man, så nu har jag tillräckligt för en squad :)

Bild

Otto_Serholt

Inlägg av Otto_Serholt »

Man ser inte så mycket Valhalla.... Sjukt kul och ser bra ut tycker jag. Ett tips är dock att lägga lite mer tid/arbete på ansiktena då det är den del man först brukar titta på.

Skriv svar