Ultramarines 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
t80u

Ultramarines 1750p

Inlägg av t80u »

Jag har äntligen hittat tillbaka till 40k-spelandet och håller på och målar upp en Ultramarines och en Eldar-armé (man måste ju ha två, så att man har en lånearme att möta med), och nu börjar det krypa lite närmre till min första turnering. Eftersom Eldars är lite mer svårspelade så har jag bestämt mig för att ställa upp med mina Ultramarines (och det är 1750p med standardkomp som gäller, men jag har inte riktigt koll på komp så jag bara bygger än så länge så får vi se hur det går) ;)

Listan jag funderar på att spela med ser ut som nedan (men detta är min första 40k-turnering på 12år så jag är lite ringrostig får jag erkänna). Så vad tror ni, kan detta funka eller vad bör jag förändra?:

HQ:
1 Captain (relic blade/bolt pistol) 130p

TROOP:
10 Tactical Space Marines (1 meltagun, 1 rocket launcher, powerfist på sgt) rhino 235p
10 Tactical Space Marines (1 meltagun, 1 rocket launcher, powerfist på sgt) rhino 235p
10 Tactical Space Marines (1 flamer, 1 rocket launcher, powerfist på sgt) razorback 235p

ELITE:
10 Terminators (2 cyclone missile launcher, 1 powersword) 460p
1 Dreadnought multimelta/Close combat weapon 105p
1 Dreadnought missile/lascannon 145p

HEAVY:
1 Whirlwind 85p
1 Vindicator (dozer blade) 120p

Totalt: 1750p

Jag funderade på att byta en tactical mot en liten scout enhet, då tappar jag visserligen en tactical, men jag får en liten scoring som inte kostar så mycket som kan infiltrera på en flank eller vid ett objektiv. Det frigör också poäng till en predator och kanske en multi-meltabestyckad landspeeder.. Men listan ovan är den jag tror på mest hittils. Vad tror ni?

Jättetack för all feedback!

Blom

Re: Ultramarines 1750p

Inlägg av Blom »

kan vara värt att överväga 1-2 chainfistar hos terminators. Annars ser det bra ut.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Ruben

Inlägg av Ruben »

jag tycker den ser bra ut.
skulle personligen ge ditt HQ nån typ av save, en storm shield lr nåt för att han inte ska dö på lite power weapons.
jag tycker nog oxå att variation är bra och scouter i en speeder storm är ballt och nice. du kan nog få in en attack bike kanske om du byter en rhino och tactial mot scout och storm.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ruben skrev:skulle personligen ge ditt HQ nån typ av save, en storm shield lr nåt för att han inte ska dö på lite power weapons.
Han har 4++ i grund.

Ruben

Inlägg av Ruben »

HeadWar skrev:
Ruben skrev:skulle personligen ge ditt HQ nån typ av save, en storm shield lr nåt för att han inte ska dö på lite power weapons.
Han har 4++ i grund.
roger that

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

ser bra ut, stabil och hårrd! Det enda jag skulle stoppat in är en chaplain istället för kapten så att termosarna kan vara fearless.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Gör om din Captain till en Chaplain samt en Power Fist till ett Power Weapon, lägg in en Chainfist till Terminators och en Drop Pod till Multi-melta Dreadnoughten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

t80u

Inlägg av t80u »

Katrsis - det låter ju jättebra, men för att lägga till så mycket så måste jag ju också plocka bort en hel del ;) vad föreslår du att jag ska droppa i så fall?

Jättetack alla för bra feedback! En chaplain vore nice istället för captainen ska fundera på vad jag ska droppa istället :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

t80u skrev:Katrsis - det låter ju jättebra, men för att lägga till så mycket så måste jag ju också plocka bort en hel del ;) vad föreslår du att jag ska droppa i så fall?

Jättetack alla för bra feedback! En chaplain vore nice istället för captainen ska fundera på vad jag ska droppa istället :)
Captain -130
Chaplain +100
Power Fist -25
Power Weapon +15
Chainfist +5
Drop Pod +35

Summa: 0

t80u

Inlägg av t80u »

Ah då var det ju en helt annan sak :) jag måste räknat som ett troll någonstans ;)

Då kanske man skulle ta och beställa sig en drop död då, det är typ enda enheten i boken jag inte har så ;)

Skriv svar