GK - gonkas första försök

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Gonka Koff

Re: GK - gonkas första försök

Inlägg av Gonka Koff »

RobinF skrev:Eller i och för sig... kan man summona flyende units? I så fall är det kanske inte så illa.
Det hoppas jag verkligen! Jag har tänkt att "summona" en jäkla massa - hoppas det kommer fortsätta vara tillåtet att trolla samma power mer än en gång.
RobinF skrev:Vad ska du ha för powers på trollisen? Jag skulle nog haft Hammerhand, Might of Titan, Warp Rift, the Summoning och Quicksilver.

EDIT: Skojade bara. Bort med Warp Rift/Hammerhand, in med the Shrouding.
Jag hade väl siktat in mig på Might of Titan, Summoning, Quicksilver, Shroudning och den där som gör att fi måste gå i diff (sanctuary?). - I mångt och mycket blir han en supportkaraktär för de andra enheterna.

Med Quicksilver kan man ju skippa sånadära halberds, självklart tror man ju på att alla psychic powers kommer gå igenom!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

RobinF

Inlägg av RobinF »

Gonka Koff skrev:
RobinF skrev:Eller i och för sig... kan man summona flyende units? I så fall är det kanske inte så illa.
Det hoppas jag verkligen! Jag har tänkt att "summona" en jäkla massa - hoppas det kommer fortsätta vara tillåtet att trolla samma power mer än en gång.
RobinF skrev:Vad ska du ha för powers på trollisen? Jag skulle nog haft Hammerhand, Might of Titan, Warp Rift, the Summoning och Quicksilver.

EDIT: Skojade bara. Bort med Warp Rift/Hammerhand, in med the Shrouding.
Jag hade väl siktat in mig på Might of Titan, Summoning, Quicksilver, Shroudning och den där som gör att fi måste gå i diff (sanctuary?). - I mångt och mycket blir han en supportkaraktär för de andra enheterna.

Med Quicksilver kan man ju skippa sånadära halberds, självklart tror man ju på att alla psychic powers kommer gå igenom!
Gillar ditt tänk med Summoning, och Sanctuary är ju inte dum alls. Dock tror jag verkligen på Warp Rift, inte så mycket för att man Jaws:ar bort nobs och sånt (det forceweaponar man ihjäl ändå) utan snarare är det rätt bra med autopen på vehicles. Typ Meltagun-bra. Sen är det kul att remova GUOs från spel på 3+ med :D.

Dock så tror jag fortfarande att du är lite sårbar för leadership tests och skulle gärna se en rhino eller två inklämd för att kunna gömma sig för hemska tankshocks i...

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Warp Rift är identisk med en glancing hit från en meltagun.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

RobinF

Inlägg av RobinF »

Seregon skrev:Warp Rift är identisk med en glancing hit från en meltagun.
My bad. Kollade inte ens på AP-värdet. Sanctuary är mycket bättre då.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

The summoning är ju jättefarlig, deepa något inom 6" från impassable terrain (egna modeller), så länge man inte har mystiks.
Alexander Merinen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har faattat det som att Strike Squads, Interceptors och Terminators alla använde sig av teleport när dom deep-strikar. Därför har jag antagit att teleporter homer fungerar vid the summoning. Men, jag kanske har fel...? I annat fall får jag väl hoppas att det finns nån servo-skull bra placerad.

Jag hittar faktiskt inte några regler om hur Strike Squads och Interceptors teleporterar utanför teleporter homerbeskrivningen, det måste väl finnas mer någonstans?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Om man läser Summoning texten, så står det att gubbarna teleporteras till libben inom 6" Using Deep Strike rule.
Och läser man sedan Under teleport homer i codexen så står det att Strikeaquads, intercept squads och modeller med termo rustning Deep strikar till en modell inom 6" med homer så scattrar de inte.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Stefan-RT skrev:Om man läser Summoning texten, så står det att gubbarna teleporteras till libben inom 6" Using Deep Strike rule.
Och läser man sedan Under teleport homer i codexen så står det att Strikeaquads, intercept squads och modeller med termo rustning Deep strikar till en modell inom 6" med homer så scattrar de inte.
Om de väljer att teleportera in på slagfältet, om de deepas på något annat sätt (t.ex. the summoning) hjälper det inte. Det är rätt tydligt skrivet.
Alexander Merinen

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Tycker inte alls det är tydligt skrivet, läser man rakt av står det bara att de använder deep strike reglen.
Vad säger regelboken om deep strike?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Under Teleport Homer:
"Note that the teleport homer only works for units that are teleporting, not other means".

Alltså full scatter för The Summoning. Man måste alltid läsa alla meningar i ett stycke ;)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar