bonga!
- speedfreek
Re: bonga!
http://www.belloflostsouls.net/2011/04/ ... ctics.html
Total kulturkrock med svenska turneringskrav...
Total kulturkrock med svenska turneringskrav...
Min erfarenhet är att båda spelarna går igenom sina arméer, enhet för enhet och klargör eventuella frågetecken. Det är 100ggr bättre än en risig AB-lista.
jaha!? jag är WAAC för att jag inte skriver ut att mina marines har ATSKNF. suck.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Jag håller med artikeln om att det är lättare för dem som inte har 100% koll på alla regler, men jag anser också att det är ett krav man bör kunna ställa på de flesta turneringsspelare att kunna dessa saker. En armélista med enheter, antal, uppgraderingar och kostnad är allt man kan begära då det för mig är tydligast, sedan kan man såklart fråga om man inte vet hur något fungerar men enkelhet + fråga tycker jag är bättre än massa information på massa papper.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
bara tanken på att få en armybuilder lista i handen gör mig illamående. det om något är ett försök att dölja vad man har för saker i armén eftersom jag och troligen fler med mig inte orkar gå igenom all onödig skit. att alltid ha korrekt antal modeller utskrivet och att inte fjanta runt med förkortningar är något jag också uppskattar.
Ja' än't bittä'!
Skriver AB ut vad reglerna gör? Annars måste man ju fråga ändå. Väldigt många enheter har minst en regel som inte är en USR och de flesta har fantasifulla namn.
Sen håller jag med om att de flesta AB dumps är svårlästa och ett utmärkt sätt att förvirra en nybörjare.
Sen håller jag med om att de flesta AB dumps är svårlästa och ett utmärkt sätt att förvirra en nybörjare.
Man kan välja i Army Builder precis vad man vill ha utskrivet, typ endast enhet och köpt equipment, all equipment och specialregler, all equipment och specialregler med förklaring sist, all equipment och specialregler med förklaring under, etc.Bengt skrev:Skriver AB ut vad reglerna gör?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
ArmyBuilder borde fan förbjudas. Jag vill verkligen verkligen inte veta att alla Guardsmen, inklusive sergeanten och heavy weapon teamet, har flak armour. Jag vill veta vilka enheter som har meltaguns. Men självklart ska man kunna få bläddra i motståndarens codex.
+1HeadWar skrev:ArmyBuilder borde fan förbjudas. Jag vill verkligen verkligen inte veta att alla Guardsmen, inklusive sergeanten och heavy weapon teamet, har flak armour. Jag vill veta vilka enheter som har meltaguns. Men självklart ska man kunna få bläddra i motståndarens codex.
Förbjöd AB-listor några gånger i forntiden när jag arrangerade 40k/fantasy på BSK. Good times.
-
Gonka Koff
Jag tror att alla mina motståndare på Adepticon körde med AB-listor, ett rent helvete, speciellt när jag mötte DA som jag har kass koll på. När man dessutom bara hade två timmar på sig att spela fanns det såklart ingen chans i världen att jag skulle hinna lyckas förstå ett skit av det där katastrofala formatet. Det står till exempel "11 tactical marines" som rubrik om de har en dedicated transport. Det är i princip hopplöst att se vilka special weapons enheterna har.
I en match var vi tvungna att räkna ut VP... Varken min motståndare eller jag klarade av det, så vi gissade istället!
Visst, har man inte spelat så mycket och om ens motståndare är dövstum kanske det kan vara bra, men det måste också finnas tid att dechiffrera eländet också.
Alla vi svenskar "fuskade" oss igenom Adepticon på detta sätt!
I en match var vi tvungna att räkna ut VP... Varken min motståndare eller jag klarade av det, så vi gissade istället!
Visst, har man inte spelat så mycket och om ens motståndare är dövstum kanske det kan vara bra, men det måste också finnas tid att dechiffrera eländet också.
Alla vi svenskar "fuskade" oss igenom Adepticon på detta sätt!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham